تاریخچه-طراحی-گرافیک

تاریخچه طراحی گرافیک | راهنمایی کامل برای شما (+عکس)

در این مقاله سرپ لنسر قصد داریم تاریخچه طراحی گرافیک | راهنمایی کامل برای شما (+عکس) را برای شما مورد بررسی قرار دهیم. مدادهایتان را آماده کنید! ما در حال شروع یک درس عمیق در مورد تاریخچه طراحی گرافیک هستیم. چرا؟ از آنجایی که طراحی گرافیک در اطراف ما وجود دارد – در صفحات وب، سایت های اجتماعی، برنامه های تلفن همراه، آرم های تجاری، بیلبوردها، تبلیغات تلویزیونی، تابلوهای رستوران، آگهی ها و موارد دیگر. و اگر از طراحی گرافیک برای حمایت از کسب و کار خود، رسیدن به اهداف بازاریابی و جذب مخاطبان استفاده می کنید، دانستن اینکه چگونه این شکل هنری تکامل یافته و به کجا می تواند برسد، مفید است.

ابتدا بیایید یک تعریف گسترده را تعریف کنیم. بر اساس فرهنگ لغت مریام وبستر، طراحی گرافیک «هنر یا حرفه استفاده از عناصر طراحی (مانند تایپوگرافی و تصاویر) برای انتقال اطلاعات یا ایجاد یک اثر است».

مورخان می توانند منشاء طراحی گرافیک را به نقاشی های غار در ۳۸۰۰۰ سال قبل از میلاد ردیابی کنند. با این حال، با تمرکز بر تجارت و بازاریابی، درس خود را با اولین نمونه از طراحی گرافیکی که امروز می شناسیم آغاز می کنیم.

بنابراین، بدون هیچ مقدمه ای، بیایید به سفری در تاریخ برویم تا آغاز طراحی گرافیک را بررسی کنیم، کشف کنیم که چگونه ما را به جایی که اکنون هستیم رساند، و در نظر بگیریم که آینده طراحی گرافیک چگونه خواهد بود.

 

تاریخچه طراحی گرافیک

اصطلاح “طراحی گرافیک” برای اولین بار در مقاله ای از ویلیام ادیسون دویگینز در سال ۱۹۲۲ به نام “نوع جدیدی از دعوت نامه های چاپی برای طراحی جدید” ظاهر شد. به عنوان یک طراح کتاب، دویگینز این اصطلاح را برای توضیح نحوه سازماندهی و مدیریت تصاویر در کسب و کار خود ابداع کرد.

با این حال، می‌توانیم به تاریخچه خود در طراحی گرافیک بازگردیم.

 

تاریخچه-طراحی-گرافیک-History-of-Graphic-Design

دهه ۱۸۶۰: انقلاب صنعتی و لیتوگرافی

انقلاب صنعتی که در اواخر قرن هجدهم رخ داد، فناوری های جدیدی را برای افزایش کارایی و بهره وری فرآیندهای تولید – از جمله طراحی – به همراه آورد. همانطور که یکی از اساتید در سخنرانی خود در مورد تاریخچه سیستم های طراحی اشاره کرد، “طراحی گرافیکی روشی نسبتاً مدرن برای بیان است و در درجه اول پاسخی به نیازهای انقلاب صنعتی است.”

لیتوگرافی یکی از بزرگترین صادرات طراحی در انقلاب صنعتی بود. لیتوگرافی که توسط Alois Senefelder اختراع شده است روشی برای چاپ است که شامل جوهر زدن طرح شما بر روی یک سطح سنگ یا فلز و انتقال آن بر روی کاغذ است. این نوآوری جای خود را به لیتوگرافی رنگی نیز داد که فقط لیتوگرافی است اما با چاپ رنگی.

به عنوان مثال، در اینجا پوستر لیتوگرافی رنگی سیستم قطار بوستون را تبلیغ می کند.

 

 

 

با استفاده از این روش جدید، مردم می توانند به راحتی پوسترهای چشم نوازی را برای محصولات، رویدادها، جنبش های سیاسی و حتی دکوراسیون منزل طراحی کنند. لیتوگرافی همچنین هنرمندان را از محدودیت های ماشین چاپ رها کرد و به آنها این امکان را داد که طرح های خود را به جای استفاده از بلوک های از پیش بریده شده متن و تصاویر، با دست و به تولید انبوه بسازند.

پوسترهای چشم نواز خود را با این پوستر رنگارنگ جمع آوری کمک مالی یا پوستر کنفرانس گرافیکی زرد رنگی ایجاد کنید.

 

دهه ۱۸۹۰: هنر نو

هنر نو یک جنبش طراحی جهانی بود که در اواخر قرن نوزدهم بر معماری، مد و طراحی گرافیک تأثیر زیادی گذاشت. همانطور که در وب سایت موزه تیت ذکر شده است، هنر نو دارای خطوط سینوسی و شکل های ارگانیک روان بر اساس اشکال گیاهان است.

من پوسترهای Art Nouveau را در طبیعت دیده‌ام، مانند این پوستر معروف از هانری دو تولوز لوترک در سال ۱۸۹۳. این پوستر اجرای یک رقصنده را در Jardin de Paris به تصویر می‌کشد.

 

هنر مدرن از این جهت مهم بود که هنرمندان را تشویق می کرد تا موضوعات خود را نه به طور کامل آنگونه که هستند، بلکه از طریق اشکال تفسیری بیان، حرکت و بازنمایی انتزاعی منتقل کنند.

۱۹۰۳: وینر ورکستات

در تولد قرن بیستم، کولومان موزر نقاش و یوزف هافمن معمار، Wiener Werkstätte را تأسیس کردند که به معنای “کارگاه وین” است تا “تعاونی مولد صنعتگران” باشد که به صنایع دستی با کیفیت بالا اهمیت می دهند.

در پاسخ به افزایش صنعتی شدن، این گروه بیان فردی و خلاقیت های آوانگارد را در اولویت قرار دادند. با این حال، جرقه ای را در طراحی ایجاد کرد که هم هندسی، هم مدرن و هم «سبک مربع» است، همانطور که در این پوستر آمده است:

این الگوهای واضح و خطوط تیز، طرح‌های دیجیتال و قالب‌های گرافیکی را پیش‌بینی می‌کنند.

تاریخچه-طراحی-گرافیک-a1219f260b5

۱۹۱۹: باهاوس

طراحی گرافیک مدرن که امروزه می شناسیم را می توان به مدرسه باهاوس در آلمان ردیابی کرد. باهاوس که توسط والتر گروپیوس تأسیس شد، شیوه جدیدی از تفکر را راه‌اندازی کرد که هنر و صنایع دستی، سبک‌های کلاسیک و پیشگام، فرم و عملکرد را با هم ترکیب می‌کرد. طرح‌های باهاوس شامل مینیمالیسم، اشکال هندسی و حروف تازه و ساده شده بود.

 

 

همانطور که Meaghan O’Neill برای Architectural Digest نوشت: “نتیجه زندگی روزمره مردم عادی را از طریق چیزهایی که لمس می کردند، استفاده می کردند و به آنها وابسته بودند، متحول کرد. اگر تا به حال یک قوری از Target را تحسین کرده اید یا از ظرافت یک آیفون قدردانی کرده اید. ، شما قبلاً تأثیر باهاوس توسط طبیعت را درک کرده اید.

۱۹۴۷: لوگوی شرکت پل رند

پل رند زمانی تبلیغات را دوباره تعریف کرد که به برخی از بزرگترین شرکت های آمریکایی کمک کرد تا هویت برند خود را با استفاده از لوگو شکل دهند. به IBM، UPS، ABC، American Express فکر کنید – همه شرکت‌های بزرگی که به لطف طراحی‌های رند متحول شده‌اند. لوگوی IBM که او در دهه ۱۹۷۰ ایجاد کرد امروزه هنوز مورد استفاده قرار می گیرد – ثابت می کند که طراحی موثر نه تنها شکاف بین مشاغل و افراد را پر می کند، بلکه در آزمون زمان نیز مقاومت می کند.

 

 

 

 

دونالد آلبرشت، متصدی نمایشگاه RAND در موزه شهر نیویورک، گفت: “تبلیغات رند حاوی کلمات و تصاویر هستند، اما همه آنها در یک نماد ترکیب شده اند.” تصور می شد که او هنر را به تبلیغات بیاورد.

او بوده است – و اثرات کار او هنوز هم امروزه در نحوه بازاریابی خود و مصرف کنندگان با قدرت یک نماد دیده می شود.

هنوز طراحی لوگو ندارید؟ از یکی از الگوهای طراحی لوگو Canva مانند لوگوی ساخت و ساز کوه آبی یا آرم طراحی و هنر جعبه صورتی و آبی استفاده کنید.

دهه ۱۹۷۰: پست مدرنیسم

پست مدرنیسم به عنوان یک تحول و شورش علیه اندیشه های مدرنیستی ظهور کرد. پست مدرنیسم بنا به ماهیت خود مجموعه خاصی از آرمان ها را تایید نمی کند. اما طرح‌های پست مدرن اغلب اقتدار را زیر سوال می‌بردند، ایده‌ها را برمی‌گرداندند، و با بدبینی و بدبینی به هر چیزی که پیش‌تر بود نزدیک می‌شدند.

 

 

تاریخچه-طراحی-گرافیک-of-Graphic-Design
عکس: مرلین مونرو (۱۹۶۷) توسط اندی وارهول از MoMa در تاریخ طراحی گرافیک، این جنبش اغلب با موارد دیگری مانند مفهوم گرایی و هنر پاپ همراه است. بنابراین، در این دوره، اندی وارهول نمادهای آمریکایی مانند قوطی سوپ کمبل و پرتره های مرلین مونرو را تخریب می کند. و جکسون پولاک را خواهید دید که سه پایه را برای اشکال تجربی و رساتر نقاشی رها می کند.

دهه ۱۹۹۰: ابزارهای دیجیتال

در اواخر قرن بیستم، ابزارهای دیجیتال مدادها و قلم موها را از دست ما گرفتند و راه‌های انقلابی جدیدی برای ایجاد و توزیع طرح‌های گرافیکی ارائه کردند. به عنوان مثال، فتوشاپ در سال ۱۹۹۰ راه اندازی شد، به عنوان یک پلت فرم ویرایش گرافیکی که هر کسی می توانست از آن برای ساخت طرح های حرفه ای استفاده کند. برنامه های ابتدایی تر مانند مایکروسافت پینت، هنر گرافیک را در دسترس توده ها قرار داده است.

 

 

حتی نحوه تعامل ما با طراحی گرافیک نیز تغییر کرده است. در سال ۱۹۸۴، اپل کامپیوتر مکینتاش را معرفی کرد. این یک رابط کاربری ساده و آسان داشت و می گفت “سلام” – ما را با دنیای کامپیوتری آشنا می کند که برای مصرف کنندگان ایجاد شده است و مصرف کنندگان را دعوت می کند تا خودشان خلاق باشند.

داشتن طراحی گرافیکی

اکنون که به تاریخچه طراحی گرافیک پرداختیم، وقت آن است که نگاهی به جایگاه امروز طراحی گرافیک بیندازیم. می توان استدلال کرد که طراحی گرافیک بیش از هر زمان دیگری در زندگی ما رایج است. Graphics در هر شبکه اجتماعی، برنامه تلفن همراه و صفحه وب از ما استقبال می کند. بازاریابان و شرکت ها هر روز از طراحی برای رشد برند خود و ایجاد ارتباط با مخاطبان در سراسر جهان استفاده می کنند.

فقط به آمار نگاه کنید. بیش از ۵۰ درصد از بازاریابان تولید محتوای بصری را در اولویت قرار می دهند. اینستاگرام – یک پلتفرم کاملاً قابل مشاهده – سریعترین شبکه اجتماعی در حال رشد است. بیش از ۷۰ درصد از مردم تماشای آنلاین ویدیوها را افزایش داده اند زیرا پلتفرم هایی مانند فیس بوک همچنان به ایجاد و توزیع ویدیوها اولویت دارند. و بیش از ۴۱ درصد از بازاریابان می گویند که گرافیک اصلی مانند اینفوگرافیک بهترین کار را دارد.

برای ایجاد اینفوگرافیک های سفارشی از قالب های Canva مانند این جدول زمانی اینفوگرافیک قرمز ساده یا تاریخچه والیبال استفاده کنید.

از آنجایی که زندگی ما در هر لحظه از محتوا اشباع می شود، جای تعجب نیست که طراحان از قالب هایی مانند اینفوگرافیک و ویدیو برای غلبه بر سر و صدا استفاده می کنند. همچنین به نظر می رسد روندی برای طراحی های ساده و چشم نواز با چاپ بدون سری و تأثیرات شدید جنبش های قبلی مانند Bauhaus و Wiener Werkstätte وجود دارد، همانطور که در این پوسترها توسط مایک کوس طراح مقیم بریتانیا برای Getty Images دیده می شود.

 

با شروع سال ۲۰۱۹، گرایش های طراحی گرافیک دیگری از جمله طراحی مسطح، تصاویر دستی، فونت های پررنگ و رنگ های گرادیان پدیدار شده اند.

آینده طراحی گرافیک

یک کلمه می تواند آینده مورد انتظار طراحی گرافیک را خلاصه کند: تعامل. احتمالاً آینده ای پر از طرح هایی است که کاربر را به بازی، کشف و ساختن تجربیات خود دعوت می کند.

 

 

ما در حال حاضر این را با طراحی‌های واکنش‌گرا، که بر اساس رفتار کاربر تغییر می‌کنند، می‌بینیم. ابزارهای فکری که با پیمایش یا حرکت مکان نما در صفحه کوچک و بزرگ می شوند. و ما شاهد تعامل فرمت‌های طراحی محبوب‌تر مانند تجسم داده‌ها، ویدیوهای اجتماعی و انیمیشن‌های ۳۶۰ درجه هستیم.

با این حال، بزرگترین پتانسیل طراحی استفاده نشده در واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) نهفته است که دنیای دیجیتال را با دنیای واقعی ادغام می کنند. این فناوری‌ها می‌توانند تجربیات فراگیرتری ایجاد کنند که نحوه مصرف سرگرمی، خرید، بازی کردن، ارتباط با دوستان و خانواده و تعامل با برندها را تغییر می‌دهد. به عنوان مثال، Pokémon Go از واقعیت افزوده برای پوشش گیم پلی در سراسر جهان در مقابل ما استفاده کرد. از این به بعد، ۶۸ درصد از مردم واقعیت مجازی را بخشی از زندگی روزمره می دانند.

برای طراحان، این بدان معنی است که آنها مهارت های جدیدی برای توسعه دارند.

همانطور که مارگارت اندرسن برای Eye on Design نوشت: «از دیدگاه طراحی، یک محیط VR 360 این پتانسیل را دارد که اساساً درک ما از تایپوگرافی، طرح‌بندی و نحوه انتقال اطلاعات به صورت بصری را بازتعریف کند. مانند سی شارپ برای کدنویسی در Unity – موتور بازی که اکثر برنامه های واقعیت مجازی را قدرت می دهد – پیاده سازی این ایده های جدید به یک نبرد سخت تبدیل می شود.

به همین دلیل است که استودیوی طراحی گرافیک مستقر در مادرید Relajaelcoco Singularity را ایجاد کرد – تا به ادغام طراحی گرافیک سنتی با فناوری های واقعیت مجازی کمک کند. Singularity که برای هدست واقعیت مجازی Oculus Rift طراحی شده است، “نمونه ای انتزاعی، هندسی و رنگارنگ از چگونگی تکامل سریع ابر هوش برای درک جهان اطراف خود” ارائه می دهد.

والتر گروپیوس و جوزف هافمن در مورد آن چه خواهند گفت؟ آنها حتی ممکن است دنیایی را تصور نکرده باشند که در آن افراد بتوانند به این شکل با طراحی تعامل داشته باشند. اما تاریخچه طراحی گرافیک ما را به این نقطه رسانده است.

طراحان گرافیک با ایستادن بر شانه‌های غول‌های پیش از خود، با چالش عظیم یادگیری این فناوری‌های جدید و فرصت بی‌سابقه‌ای برای در دسترس‌تر کردن و جذاب‌تر کردن طراحی گرافیک از هر زمان دیگری روبرو هستند.

 

 

 

نسخه انگلیسی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *