بالا بردن اسم در گوگل: چگونه اسم خود را در گوگل ثبت کنیم؟

از زمانی که موتور جستجوی گوگل در اختیار مردم قرار گرفت، یکی از خیال‌پردازی‌هایی که خیلی‌ها همیشه در ذهن خود به آن فکر می‌کردند، دیده شدن اسمشان در صفحه اول نتایج گوگل بود. پای این آرزو به فرهنگ عامه هم باز شده و خیلی‌ها هنگام دعوا یا جدایی، صحبت از وقتی می‌کردند که باید «اسمم رو توی گوگل ببینی و اونوقت حسرت بخوری» (این که حسرت چی، مشخص نیست). خبر خوب این که سرپ لنسر می‌تواند با هزینه‌ای نه چندان سنگین، این آرزو و خیال پردازی شما را به واقعیت تبدیل کند.

در این مقاله با سرپ لنسر همراه باشید تا راه و چاه ثبت نام خود در گوگل و دیده شدن در نتایج (و حتی تسخیر کامل تمام نتایج) را به شما نشان دهیم. سرپ لنسر یک گروه از متخصصان جوان و باتجربه در مشاوره و اجرای پروژه‌های طراحی سایت و سئو است. در صورتی که به دنبال راه‌هایی برای افزایش ترافیک سایت خود یا بهبود رتبه‌های گوگل سایت هستید، با ما تماس بگیرید.

چگونه نام خود را در گوگل ثبت کنیم؟

احتمالا از مطالعه‌ی خط اول این مقاله کمی دچار تعجب شده باشید؛ چرا که احتمالا تصور می‌کردید حضور در صفحه اول گوگل، مختص افزاد مشهور و شناخته شده است. البته این تصور دور از واقعیت هم نیست و عملکرد اصلی گوگل به گونه‌ای است که می‌تواند به صورت خودکار، متوجه بسیاری از اتفاقات و ترندهای حاضر روی اینترنت بشود. اما این عملکرد آن قدر قدرتمند نیست که بتوان همیشه روی آن حساب کرد. حتی در حال حاضر افراد زیادی وجود دارند که علی‌رغم شهرت و دستاوردهای زیاد آن‌ها، در صفحه اول گوگل اسم آن‌ها دیده نمی‌شود.

ثبت اسم علی دایی روی گوگل

راه های ثبت نام در گوگل

پیش از هر چیز باید بگویم که برای دیده شدن اسم شما در نتایج گوگل، چندین راه وجود دارد. مثلا می‌توانیم در سایت‌های خبری معروف، یک متن منتشر کرده و اسم شما را در عنوان خبر بیاوریم. همچنین این کار را می‌توانیم با ساخت یک وب‌سایت شخصی و سئو  روی آن سایت انجام دهیم.

راه‌های دیگری هم مثل ثبت نام در گوگل اسکالر (مخصوص پژوهشگران و دانشمندان) و یا ثبت در پنل دانش گوگل وجود دارد. راه‌هایی که کمی پیچیده‌تر از راه‌های دیگر هستند.

ساخت سایت رایگان در گوگل

به صورت کلی، اولین موضوعی که باعث می‌شود یک سایت در گوگل رتبه بگیرد، وجود کلمه جستجو شده در عنوان صفحه است. بنتابراین اگر شما روی یک سایت با دامنه خوب، صفحه یا پروفایلی به اسم خود داشته باشید، احتمالا در صفحه اول گوگل دیده خواهید شد. البته ممکن است شما چنین صفحه‌ای داشته باشید ولی هنوز اسم خود را در گوگل نبینید. برای حل این مشکل، بسته به سایت خود، کارهای مختلفی را باید انجام دهید:

حل مشکل بالا بردن وبلاگ در گوگل

یکی از رایج‌ترین راه‌های قرار دادن نام شما در گوگل، ساخت یک وبلاگ در سایت‌های وبلاگی رایگان، مثل ویرگول، بلاگفا و غیره است. معمولا مهمترنی مشکلی که باعث می‌شود نام شما در سایت ویرگول اصطلاحا ایندکس نشود (یعنی در لیست نتایج قرار نگیرد)، خالی بودن صفحه شما است.

برای این کار می‌توانید به صورت منظم (مثلا هفته‌ای دوبار و حتی هر روز) یک مقاله مرتبط با کسب‌وکار یا حوزه تخصص خودتان (و یا هر موضوع دیگری که برای مردم جالب باشد) روی حساب ویرگول منتشر کنید. برای بالا بردن احتمال نتیجه گرفتن خود، پیشنهاد می‌کنیم از تمام مقالات، یک لینک به صفحه اصلی وبلاگ خود با عین عبارت اسم خود دریافت کنید. کاملا رایگان!

البته شاید برخی از مردم فرصت و یا علاقه‌ی به نوشتن وبلاگ نداشته باشند. در این صورت می‌توانید در ازای پرداخت هزینه‌ای، این کار را به افرادی که اصطلاحا به نام محتواکار شناخته می‌شوند بسپارید. ولی از یاد نبرید که مسئولیت نوشته‌ها با شما خواهد بود و بهتر است حداقل قبل از انتشار یک بار خود آن‌ها را مطالعه کنید.

ثبت پیج اینستاگرام در گوگل

به جز سایت‌های وبلاگی، شبکه‌های اجتماعی هم فرصت خوبی برای دیده شدن در نتایج صفحه اول گوگل هستند. برای رتبه گرفتن در صفحه اول نتایج گوگل با سایت اینستاگرام، باید عین اسم خود را در همه‌ جای سایت (بیوگرافی، عنوان و…) درج کنید. در صورتی که همچنان نمی‌توانید نام خود را در نتایج گوگل ببینید، دو راه حل دارید:

  1. تولید محتوای منظم در اکانت اینستاگرام (یا توییتر، لینکدین، فیسبوک و غیره)
  2. ساختن لینک‌ برای صفحه با متن لینک اسم شما

آپلود ویدیو و عکس در گوگل

یکی دیگر از راه‌های دیده شدن در نتایج گوگل، آپلود تصاویر و ویدئو است. این ویدیو می‌تواند در سایت‌های مثل آپارات قرار گرفته و یا با آپلود تصاویر در ریویوی‌های گوگل انجام شود.

ثبت سایت در گوگل

شاید سخت‌ترین، معتبرترین و بهترین راه برای دیده شدن در نتایج گوگل، طراحی سایت و انجام سئو روی آن است. برای این کار، ما به چند چیز نیاز داریم:

  1. خرید یک هاست از سرویس‌های میزبانی وب (شروع هزینه از ۱۱ هزار تومان تا ۱۱ میلیون تومان و بیشتر، بسته به نیاز شما)
  2. خرید یک نام دامنه آزاد (دامنه ir حدود هفتاد هزار تومان و دامنه com حدود ۱۱ دلار) در صورت آزاد نبودن نام دامنه، باید با مالک دامنه برای فروش آن به توافق برسید.
  3. ایجاد یک وب‌سایت روی دامنه با کمک وردپرس (رایگان!) یا کدنویسی (غیررایگان)
  4. تولید محتوا و سئو دامنه روی اسم شما (هزینه‌های این بخش بدون بررسی قابل پیش بینی نیستند)

به یاد داشته باشید که با وجود رایگان بودن وردپرس و بسیاری از ملزومات آن، تبدیل سایت وردپرسی به یک سایت آبرومند، کار نسبتا پرزحمتی است. بنابراین در صورتی که این کار برای شما دردسر زیادی دارپد، می‌توانید به راحتی کار را به کاردان سپرده و در ازای هزینه‌ی کمی، یک سایت زیبا و سئو شده تحویل بگیرید.

چگونه در گوگل معروف بشویم: ثبت نام در پنل دانش

تمامی راه‌های بالا، فقط برای دیده شدن نام شما در قسمت لینک‌های آبی رنگ گوگل بوده و لزوما باعث وارد شدن شما به قسمت‌های موسوم به پنل دانش گوگل نمی‌شود. (مانند اطلاعاتی که از آقای علی دایی در تصویر بالا می‌بینید.) اما برای این کار هم راه حلی وجود دارد.

یکی از راه‌های رایج برای این کار، معرفی شما به عنوان یک شخص شناخته شده به گوگل است. این کار می‌تواند با ایجاد یک صفحه ویکی پدیا و یا راه‌های دیگر انجام شود. یکی از راه‌های محبوب برای این کار، معرفی شما به عنوان یک واننده یا نوازنده به گوگل است. برای این کار باید حداقل سه یا چهار آهنگ (با هر کیفیتی) به صورت بین‌المللی در پلتفرم‌های معتبر منتشر کنید. در این حالت، خود گوگل به صورت اتوماتیک پنل دانش شما را خواهد ساخت.

پس از این کار، می‌توانید به عنوان مالک پنل، ادعای مالکیت آن را کرده و اطلاعات خود را روی آن قرار دهید.

ثبت کسب و کار در گوگل و راه اندازی حساب گوگل کسب و کار من

شاید شما هم قبل زا این متوجه شده باشید که برخی از وب‌سایت‌های ایرانی و یا کسب‌وکارها، اطلاعات خود را روی گوگل ثبت کرده‌اند. البته برخی از این سوریس‌ها به دلیل تحریم‌های ایران ممکن است با یک سری پیچیدگی‌ها رو به رو باشند. به همین دلیل بهتر سات کار ثبت کسب و کار خود در گوگل را به متخصصان مثل سرپ لنسر بسپارید.

ثبت اسم در نقشه گوگل

گوگل مپ (google Maps) که قبلا با نام Google Places شناخته می‌شد، بخشی از داشبورد Google My Business است که برای معرفی آنلاین کسب و کارها در پلتفرم های مختلف گوگل استفاده می‌شود.

مزیت های ثبت اسم در گوگل

اما شاید بپرسید چرا باید کسی بخواهد نام خود را در گوگل ثبت کند؟

برندسازی شخصی

تصور کنید که در یک مذاکره تجاری یا مهم هستید و طرف مقابل شما در مورد اعتماد به شما تردید دارد. می‌توانید به راحتی بگویید: «اسم من را در گوگل سرچ کنید». مسلم است که هر کسی با دیدن تمام مشخصات شما در صفحه نتایج، به شکل دیگر به شما نگاه خواهد کرد.

ساخت بیوگرافی در گوگل

یکی از مزیت‌های بالا آوردن اسم شما در گوگل، ثبت بیوگرافی یا اخبار شما در نتایج گوگل است. این اخبار و بیوگرافی می‌تواند در سایت‌های رایگان مثل گوگل و یا سایت‌های معتبر و خبرگزاری‌های رسمی منتشر شود.

ثبت شماره در گوگل

در صورتی که بتوانید کسب و کار خود را در گوگل به صبت برسانید، گوگل خود اطلاعات شما را به افرادی که جستجوهای کمرتبط با کسب و کار شما دارند، معرفی خواهد کرد.

تبلیغ رایگان در گوگل

گوگل معتبرترین وب‌سایت دنیا است که تقریبا همه حداقل یک بار از آن استفاده کرده‌اند. در صورتی که بتوانید رد سایت گوگل رتبه بگیرید، می‌توانید به رایگان رد بهترین وب‌ئیات دنیا تبلیغ داشته باشید.

سوالات پرتکرار

چگونه اسم و آدرس مغازه یا شرکت خود را در گوگل مپ ثبت کنیم؟

برای این کار می‌توانید این مقاله را مطالعه و یا به ما پیام دهید.

ثبت بیوگرافی همراه عکسم در گوگل چقدر هزینه میخواهد

بسته به اسم شما و حوزه‌ای که در آن کار می :نید و همچنین انتاظرات شما این موضوع می‌تواند متفاوت باشد. با ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *