Warning: A non-numeric value encountered in /home/fevxawdv/serplancer.com/wp-content/plugins/top-table-of-contents/includes/class-boomdevs-toc-shortcode.php on line 76
Warning: A non-numeric value encountered in /home/fevxawdv/serplancer.com/wp-content/plugins/top-table-of-contents/includes/class-boomdevs-toc-shortcode.php on line 76
در این مقاله سرپ لنسر سعی داریم درباره اصول طراحی مفاهیم جهانی هستند که میتوانید در هنگام طراحی تقریباً هر چیزی از آنها استفاده کنید و تفاوت حرکت و ریتم در طراحی گرافیک صحبت کنیم. درک و استفاده مؤثر از اصول طراحی در طرح های گرافیکی به شما کمک میکند تا به اهداف کاربردی پروژه خود به طور مؤثرتری دست یابید. دو اصل طراحی، ریتم و حرکت، میتوانند به شما در ایجاد طرح هایی کمک کنند که حس ریتم و حرکت را به بیننده منتقل کنند.
برای ادامه مسیر، حتما به صفحه طراحی گرافیک مراجعه کنید.
ریتم استفاده از عناصر تکراری در طراحی بصری است. تکرار عناصر طراحی مانند اشکال، خطوط یا رنگ ها توجه بیننده را از یک بخش به بخش دیگر به صورت متوالی جلب می کند. ریتم می تواند حس نظم و حس حرکت را ایجاد کند. به عنوان نمونه ای از ریتم، یک عکاس می تواند یک تصویر جنگلی بسازد تا تنه درختان را به صورت نوارهای عمودی متناوب از رنگ های روشن و تیره نشان دهد. طرح های موفق معمولاً ریتم را تغییر می دهند یا طرح می تواند خسته کننده و قابل پیش بینی شود.
حرکت در طراحی گرافیک
توهمات نوری حرکت را نشان می دهد.
حرکت استفاده از عناصر یا اصول طراحی، مانند ریتم، به گونه ای است که حرکت در یک تصویر را نشان می دهد. حرکت را می توان با پیشنهاد دادن یک عمل، مانند یک تصویر ثابت از یک فرد در حال رقص، ایجاد کرد. راه های دیگر برای نشان دادن حرکت عبارتند از محو کردن لبه های یک جسم. به عنوان مثال، اسبی را در نظر بگیرید که در حال دویدن است و شکم و پاهایش تار است. برخی از طرح ها ممکن است با نشان دادن یک سری تغییرات در موقعیت حرکت را نشان دهند. توهم نوری نمونه دیگری از طراحی موشن گرافیک است.
تفاوت بین حرکت و ریتم
اگرچه هر دو اصل طراحی ممکن است حرکت را نشان دهند، آنها را اشتباه نگیرید. ریتم به ویژه با تکرار عناصر طراحی، مانند الگوها و رنگها، برای جلب نظر بیننده در یک تصویر یا سند سروکار دارد. یک طراح ممکن است از ریتم به عنوان وسیله ای برای انتقال حرکت استفاده کند، اما ریتم همیشه به این شکل استفاده نمی شود. از سوی دیگر، حرکت برای نشان دادن یک فعل استفاده می شود. هنگام ایجاد حس حرکت، طراح می تواند از ریتم در کنار سایر اصول و عناصر طراحی گرافیکی استفاده کند تا حس حرکت درون تصویر را به بیننده القا کند.
تفاوت حرکت و ریتم در طراحی گرافیک چیست؟
استفاده از ریتم و حرکت در بازاریابی
از ریتم نه تنها در تصاویر، بلکه در قطعات طراحی مانند ادبیات بازاریابی نیز استفاده می شود. طراحی ادبیات میتواند استفاده از رنگها، تایپوگرافی و عناصر طراحی خاص را تکرار کند تا توجه بیننده را به خود جلب کند و او را در قطعه به شیوهای منظم هدایت کند. از حرکت می توان در تبلیغات چاپی استفاده کرد تا حس حرکت یا سرعت را به محصولاتی مانند خودروهای اسپورت که از این ارتباط بهره می برند، ببخشد.
ریتم و تعادل
من به تنوع شکل ها و اندازه ها توجه زیادی می کنم و اشیا را طوری قرار می دهم که خطوط و لبه ها ریتمی ایجاد کنند که چشم بیننده را در اطراف تصویر و به نقطه کانونی هدایت کند. سرگئی وروستوفسکی
تعادل اساساً یک وضعیت انسانی است: ما برای ایستادن و راه رفتن به تعادل بدنی نیاز داریم. ما در تلاش برای ایجاد تعادل بین بسیاری از جنبه های زندگی شخصی و حرفه ای خود هستیم. جهان برای توازن قوا در حال مبارزه است. در واقع، تعادل یک کالای گرانبها در فرهنگ ماست و جای تعجب نیست که رابطه شهودی ضمنی ما با آن حس تعادل – یا عدم تعادل – را در چیزهایی که میبینیم، میشنویم، میبویم، میچشیم، و لمس میکنیم، ایجاد کرده است.
در طراحی، تعادل به عنوان یک کاتالیزور برای فرم عمل می کند – عناصر را در فضا تثبیت و احیا می کند. آیا تا به حال متوجه شده اید که هنگام نگاه کردن به یک طرح حل نشده، چشم شما در مکان خاصی گیر کرده است؟ این اختلاف معمولاً به این دلیل رخ می دهد که تناسب و موقعیت عناصر در اطراف یکدیگر و در فضای منفی خاموش است – خیلی بزرگ، خیلی باریک، خیلی مسطح، نامرتب و غیره.
روابط بین عناصر موجود در صفحه ما را به یاد روابط فیزیکی می اندازد. تعادل بینایی زمانی اتفاق می افتد که وزن یک یا چند جسم به طور مساوی یا متناسب در فضا توزیع شود. مانند چیدمان مبلمان در یک اتاق، اجزا را تا زمانی جابجا می کنیم که تعادل بین فرم و فضا درست شود. اجسام بزرگ نقطه مقابل اجسام کوچکتر هستند. چیزهای تاریک به چیزهای روشن.
تفاوت حرکت و ریتم در طراحی گرافیک چیست؟
یک طرح نامتقارن که دارای عناصر یکسان در حداقل دو طرف در امتداد یک محور مشترک است، ماهیت پایداری دارد. با این حال، تعادل لازم نیست ثابت باشد. یک عابر پیاده روی یک طناب در حالی که از یک خط ناپایدار در فضا عبور می کند تعادل خود را به دست می آورد و وزن خود را دائماً تغییر می دهد در حالی که در حرکت ثابت باقی می ماند. طراحان از حجم، بافت، ارزش، رنگ و شکل متضاد برای جبران یا تاکید بر وزن یک شی و دستیابی به حس پویایی تعادل استفاده می کنند.
ریتم یک الگوی قوی، منظم و تکراری است: ضرب طبل، ترقه باران، گام های در حال سقوط. گفتار، موسیقی و رقص از ریتم برای بیان شکل در طول زمان استفاده می کنند. طراحان گرافیک از ریتم در ایجاد تصاویر ثابت و همچنین در کتاب ها، مجلات و انیمیشن هایی که دارای مدت زمان و توالی هستند استفاده می کنند. اگرچه طراحی الگو معمولاً از تکرار بی وقفه استفاده می کند، اکثر اشکال طراحی گرافیکی به دنبال ریتم هایی هستند که با تغییر و تفاوت مشخص شده باشند. به عنوان مثال، طراحی یک کتاب، به دنبال انواع معیارها و مقادیر رنگی در سراسر صفحات آن است، در حالی که وحدت ساختاری اولیه خود را نیز حفظ می کند.
تعادل و ریتم با هم کار می کنند تا آثار طراحی را خلق کنند که جان می گیرند و به ثبات و شگفتی دست می یابند.
تقارن و عدم تقارن
تقارن می تواند از چپ به راست، از بالا به پایین یا هر دو باشد. بسیاری از موجودات طبیعی شکل متقارن دارند. وزن مساوی بازوها و پاها به اطمینان از حرکت ایمن جسم کمک می کند. درخت توزیع یکنواخت وزن را در اطراف هسته خود ایجاد می کند تا عمودی بایستد و بازوهای ستاره دریایی از مرکز تابش می کنند.
با این حال، ثبات تنها راه رسیدن به تعادل نیست. طرحهای نامتقارن عموماً پرانرژیتر از طرحهای متقارن هستند و طراحان با قرار دادن عناصر غیرمشابه در نقطهای مقابل یکدیگر به تعادل دست مییابند و در نتیجه ترکیبهایی به وجود میآیند که به چشم اجازه میدهد در عین ثبات کلی سرگردان شود.
تقارن
تقارن مطالعات فوق یک تعادل متقارن اساسی را نشان می دهد. عناصر در امتداد یک محور مشترک جهت گیری می شوند. تصویر از سمتی به سمت دیگر در امتداد این محور منعکس می شود. تنظیمات نشان داده شده در اینجا از چپ به راست و/یا از بالا به پایین متقارن هستند.
عدم تقارن
عدم تقارن در این مطالعات از عدم تقارن برای دستیابی به تعادل ساختاری استفاده می شود. عناصر به صورت ارگانیک با تکیه بر اثر متقابل فرم، فضای منفی، مجاورت عناصر به یکدیگر و لبه های کره قرار می گیرند و در نتیجه کشش و تعادل ایجاد می شود.
تفاوت حرکت و ریتم در طراحی گرافیک چیست؟
تقارن مختل شده طراح این شکل متقاطع را غیرفعال کرده است تا به آشفتگی سیاسی بین جناح ها در اوگاندا بر سر بحران HIV/AIDS اشاره کند. خطوط متن روایی به طور متناوب بین شفافیت و کدورت، در نهایت به آشفتگی فوران می کند و تعادلی پویا در جهت مخالف ایجاد می کند. کاترینا کین، استودیو وزارت امور خارجه.
ریتم و زمان
ما با ریتم از دنیای صدا آشنا هستیم. در موسیقی، الگوی اصلی در طول زمان تغییر می کند. لایه های الگو به طور همزمان در موسیقی رخ می دهند و از یکدیگر حمایت می کنند و کنتراست شنیداری را ایجاد می کنند. در میکس صدا، صداها تقویت یا کاهش می یابد تا ریتمی ایجاد شود که در سراسر قطعه جابجا می شود و توسعه می یابد.
طراحان گرافیک از ساختارهای مشابه بصری استفاده می کنند. تکرار عناصر مانند دایره ها، خطوط و شبکه ها ریتم ایجاد می کند در حالی که تغییر اندازه یا شدت آنها باعث شگفتی می شود. در انیمیشن، طراحان باید ضربات صوتی و تصویری را به طور همزمان هماهنگ کنند.
تفاوت حرکت و ریتم در طراحی گرافیک چیست؟
ماندالای مانیک اشکال صاف و متقارن این ساختار ماندالا توسط دیوانگی از خطوط و توده های تیز و نامنظم متضاد قطع می شود. ونجی لو، استودیوی وزارت امور خارجه.
تکرار و تغییر
از خطوط روان مزارع مزرعه گرفته تا دریایی از کانتینرهای حمل و نقل که در ردیف های محکم روی هم چیده شده اند، تکرار ویژگی بی پایان محیط انسانی است. مانند هارمونی های ملودیک و مجادلات شدید در موسیقی، تکرار و تغییر، تقریب بصری زندگی را بیدار می کند. زیبایی از این ترکیب نشات می گیرد.
تفاوت حرکت و ریتم در طراحی گرافیک چیست؟
ریتم مشاهده شده در عکس های هوایی جذاب و شگفت انگیز است زیرا عادت نداریم مناظر را از بالا ببینیم. انبوهی از الگوها، بافتها و رنگهای تعبیهشده در رنگهای مصنوعی و طبیعی – که از طریق نور و سایه آشکار و پنهان میشوند – ریتمهای جالبی را تولید میکنند. کامرون دیویدسون.
ریتم و سرعت
طراحان اغلب با محتوایی کار می کنند که در چندین صفحه توزیع شده است. همانطور که در یک ترکیب یک صفحه ای، ۵ انسجام جامع. تصاویر، تایپوگرافی، قوانین، زمینه های رنگی و غیره با ساختاری متفکرانه چیده شده اند تا نقاط کانونی ایجاد کنند و توجه بیننده را از طریق قطعه جلب کنند. ستون فقرات به تنظیم پیشرفت صفحات کمک می کند. حفظ عنصر شگفتی و تفاوت کلیدی برای علاقه پایدار است.
جشنواره Next Wave این پروژه بسیار سازماندهی شده از طراحان می خواهد تا برنامه ای از رویدادها را برای جشنواره موج بعدی آکادمی موسیقی بروکلین ایجاد کنند. با توجه به ماهیت در حال تحول و آوانگارد فضا، طراحان تشویق می شوند تا راه حل های جدیدی ارائه دهند که روح اختراع، بیان، نظم قابل کشتیرانی و اطلاعات قابل دسترس را متعادل کند. این راه حل یک تضاد بین شکل موج مواج و دود، سیستم شبکه سخت، سلسله مراتب و توزیع پویا در هر انتشار و در کل دنباله ایجاد می کند. کیم میسترل، طراحی گرافیک پیشرفته و جنیفر کول فیلیپس، دانشکده.
تفاوت حرکت و ریتم در طراحی گرافیک چیست؟
بداهه نوازی سازمانیافته، واژگان بصری پیچیده و ظریفی را به طراح فرمان میدهد، که تعادل خوبی از چیدمان و بداههپردازی را در ترکیببندیهای ساخته شده با عدم تقارن پویا در فضاهای متعدد ادغام میکند. جولیا ریورا، ارشد طراحی گرافیک پیشرفته، جنیفر کول فیلیپس، دانشکده.
ورود برازنده این صفحات به عنوان جلد، مقدمه، و پایانی برای یک کتاب الفبای مجلل با طراحی و مصور است. عناصر ساده و متعادل ارائه می شوند، با رنگ و زمینه متحرک می شوند و در نهایت به انتزاع برمی گردند و پیشرفتی بازیگوش و متقاعد کننده ایجاد می کنند که با پیچیدگی درونی کتاب در تضاد است. ریک والیسنتی، تشنه.
تفاوت حرکت و ریتم در طراحی گرافیک چیست؟
جهت گیری ستون فقرات این مجموعه از عکس های مایکل نورتروپ شامل چندین عکس مرکزی قابل توجه است. طراح پل صحر با تقسیم عنوان و سایر موضوعات متن آغازین بین جلو و پشت کتاب به این نیاز پاسخ داد و باعث شگفتی خواننده و افزایش تعامل با خواننده شد. پل ساهر، دفتر پل ساهر. کتاب دن مایرز.
Warning: A non-numeric value encountered in /home/fevxawdv/serplancer.com/wp-content/plugins/top-table-of-contents/includes/class-boomdevs-toc-shortcode.php on line 76
Warning: A non-numeric value encountered in /home/fevxawdv/serplancer.com/wp-content/plugins/top-table-of-contents/includes/class-boomdevs-toc-shortcode.php on line 76
یکی از جذابترین شاخههای هنری و طراحی گرافیک، تصویر سازی است که میتوان به کمک آن اثرهای هنری خارق العادهای را ایجاد کرد. برای اینکه بتوان یک اتفاق، روایت یا…
Warning: A non-numeric value encountered in /home/fevxawdv/serplancer.com/wp-content/plugins/top-table-of-contents/includes/class-boomdevs-toc-shortcode.php on line 76
Warning: A non-numeric value encountered in /home/fevxawdv/serplancer.com/wp-content/plugins/top-table-of-contents/includes/class-boomdevs-toc-shortcode.php on line 76
در این مقاله سرپ لنسر قصد داریم دباره اینکه سایز لوگو باید چه قدر باشد؟ (اندازه استاندارد لوگو) صحبت کنیم. هب طور کلی یک لوگو تأثیر فوق العاده ای بر…
Warning: A non-numeric value encountered in /home/fevxawdv/serplancer.com/wp-content/plugins/top-table-of-contents/includes/class-boomdevs-toc-shortcode.php on line 76
Warning: A non-numeric value encountered in /home/fevxawdv/serplancer.com/wp-content/plugins/top-table-of-contents/includes/class-boomdevs-toc-shortcode.php on line 76
در این مقاله سرپ لنسر فصد داریم موضوع طراحی موشن لوگو آنلاین را مورد بررسی فرار دهیم. یک لوگو موشن با طراحی خوب بی شک یک مزیت بزرگ برای برند…
Warning: A non-numeric value encountered in /home/fevxawdv/serplancer.com/wp-content/plugins/top-table-of-contents/includes/class-boomdevs-toc-shortcode.php on line 76
Warning: A non-numeric value encountered in /home/fevxawdv/serplancer.com/wp-content/plugins/top-table-of-contents/includes/class-boomdevs-toc-shortcode.php on line 76
در این مقاله سرپ لنسر قصد داریم موضوع کسب درآمد از طراحی گرافیک را مورد بررسی قرار دهیم. اگرچه ممکن است متوجه آن نباشید. طراحی گرافیک تقریبا به هر کجا…