یادگیری سئو چقدر طول می‌کشد

یادگیری سئو چقدر طول میکشد؟

یکی از سوالات پرتکراری که علاقه مندان به آموزش سئو از ما می‌پرسند این است که یادگیری سئو چقدر طول میکشد. پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما به طور کلی برای اینکه شما تبدیل به یک کارشناس سئو جونیور شوید باید حداقل ۶ ماه زمان برای آموزش خود اختصاص دهید. اما این نکته را فراموش نکنید که آموزش سئو پایانی ندارد و شما باید همواره اطلاعات خود را آپدیت کنید و در مورد تغییرات گوگل و پیشر‌فت‌های تکنولوژی مطالعه کنید. در ادامه این مقاله از سایت سرپ لنسر تا حدودی متوجه می‌شوید برای پا گذاشتن در مسیر جذاب آموزش سئو چقدر باید زمان اختصاص دهید.

عوامل تاثیر گذار بر روی مدت زمان یادگیری سئو

همانطور که اشاره کردیم این مدت زمان به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل شامل میزان تلاش و پشتکار هر شخص، نوع مسیر آموزشی که انتخاب می‌کند و نحوه برخورد با چالش‌های موجود در مسیر آموزش است. در ادامه هر کدام از این عوامل را شرح می‌دهیم.

تاثیر میزان تلاش هر فرد بر روی مدت زمان یادگیری سئو

در مسیر یادگیری هر تخصصی طبیعی است که در ابتدای راه نیاز به زمان و تلاش بیشتری باشد  و با گذشت زمان تسلط شما بر روی مباحث بیشتر می‌شود و فرایند آموزش برای شما راحت تر خواهد شد. نکته‌ای که در آموزش سئو وجود دارد این است که این تخصص تا حد زیادی به میزان تجربه و کار بر روی سایت‌های مختلف بستگی دارد. بنابراین شما هرچقدر در این مسیر با چالش‌های مختلف روبرو شوید و برای حل کردن این چالش‌ها زمان بگذارید خیلی زودتر به یک سئوکار حرفه‌ای تبدیل خواهید شد.

تاثیر میزان تلاش هر فرد بر روی مدت زمان یادگیری سئو

انتخاب نوع مسیر آموزش سئو

یکی دیگر از عوامل موثر بر مدت زمان یادگیری سئو نوع مسیری است که برای آموزش انتخاب می‌کنید. شما از سه طریق می‌تواندی سئو را یاد بگیرید. در ادامه این سه مورد را بیان می‌کنیم  تا با اطلاعات کامل و تخمین مدت زمان یادگیری بتوانید مسیر آموزش خود را انتخاب کنید.

یادگیری سئو با شرکت در دوره‌های آموزشی

یکی از راه‌های یادگیری سئو این است که در کلاس‌های آموزش سئو شرکت کنید. با کمی جستجو در گوگل دوره‌های مختلفی از آموزش سئو را پیدا خواهید کرد. برای اینکه مطمئن شوید که دوره مد نظر برای شما مناسب است یا خیر به رزومه مدرس دوره در لینکدین مراجعه کنید و سوابق او را بررسی کنید.

علاوه بر این در فضای سوشال مدیا به راحتی می‌توانید از نظرات افرادی که در دوره‌های قبلی برگزار شده است و میزان رضایت آن‌ها با خبر شوید.

به هر حال در هر دوره آموزشی که شرکت کنید حدود ۳ تا ۶ ماه طول خواهد کشید تا در حد قابل قبولی سئو را یاد بگیرید. اما این نکته را فراموش نکنید که میزان یادگیری شما کاملا بستگی به میزان تلاش و تمرین خودتان دارد. بنابراین تنها با شرکت در کلاس‌ها و بدون تمرین مستمر در این مدت زمان به نتیجه مطلوبی نمی‌رسید.

یادگیری سئو با کارآموزی در شرکت‌های سئو

یکی دیگر از راه‌های یادگیری سئو فعالیت به عنوان کارآموز در شرکت‌های سئو است. این روش به دلیل اینکه شما بر روی پروژه واقعی کار می‌کنید روش بسیار موثری است. مدت زمان یادگیری سئو با این روش نیز کاملا بستگی به میزان تلاش خودتان و همچنین میزان اطلاعات و آموزشی که شرکت مورد نظر در اختیار شما قرار می‌دهد دارد. اما به طور معمول دوره‌های کار آموزی ۳ ماهه است. اما باید واقع بین باشید و در این سه ماه شما تبدیل به یک کارشناس سئو نمی‌شوید و نیاز است که زمان بیشتری با چالش‌های کار دست و پنجه نرم کنید.

بنابراین برای انتخاب یک شرکت خوب برای کارآموزی سئو به آگهی‌های استخدامی‌ آن توجه کنید. اگر شرکتی در طول سال تعداد زیادی آگهی برای جذب کارآموز دارد به احتمال زیاد تنها برای انجام کارهای پیش پا افتاده درخواست آگهی می‌دهد و  برای آموزش کارآموزان اقدام خاصی نمی‌کند و همچنین برنامه خاصی برای استخدام کارآموزان بعد از دوره کارآموزی ندارد. همچنین با کمی جستجو نیز می‌توانید با کارآموزان قبلی شرکت مورد نظر در فضای مجازی ارتباط برقرار کنید و از تجربیات آن‌ها نیز استفاده کنید. بنابراین با این روش‌ها در انتخاب یک شرکت برای دوره کارآموزی دقت کنید.

 

یادگیری سئو با استفاده از منابع رایگان در اینترنت (self study)

یکی دیگر از روش‌های یادگیری سئو استفاده از منابع رایگانی  است که در سطح وب وجود دارد. مدت زمان یادگیری سئو با این روش خیلی طولانی تر از روش‌های دیگر است و شاید حدود یک سال زمان نیاز داشته باشید تا بتوانید در حد یک متخصص، سئو را یاد بگیرید. علت این که این روش زمان زیادی می‌برد این است که مدرسین دوره‌های رایگان همه نکات را به طور کامل توضیح نمی‌دهند و همچنین در این صورت شاید نتوانید پاسخ همه سوالاتی که برایتان پیش می‌آید را بگیرید. بنابراین این روش با چالش‌های خاص خود روبه رو است.

اگر تصمیم گرفته‌اید با استفاده از این روش سئو را یاد بگیرید پیشنهادی که برای شما داریم این است که حتما شخصی را به عنوان منتور برای خود انتخاب کنید تا در این مسیر راهنمایی‌های لازم را به شما بدهد. چون بدون دریافت راهنمایی امکان اینکه در بین انواع آموزش‌های رایگان سردرگم شوید وجود دارد. همچنین ممکن است دقیقا متوجه نشوید از کدام قسمت باید آموزش خود را شروع کنید.

مدت زمان یادگیری مهارت‌های جانبی برای سئو سایت

مدت زمان یادگیری مهارت‌های جانبی برای سئو سایت

نکته مهمی که در یادگیری سئو وجود دارد این است که شما باید همیشه در حال آموزش باشید. بنابراین نمی‌توان به صورت عددی یک زمان برای تبدیل شدن به یک کارشناس سئو بیان کرد. شما باید همیشه در مورد تغییرات جدید گوگل و آپدیت‌های جدید مطالعه کنید. علاوه بر آن برای تبدیل شدن به یک کارشناس حرفه‌ای شما باید مهارت‌های دیگری در زمینه طراحی سایت و کدنویسی، کار با ابزارهای مختلف و همچنین کمی مهارت‌های دیجیتال مارکیتنگ را بیاموزید.

مدت زمان یادگیری این موارد نیز هر کدام متفاوت است. بنابراین با احتساب یادگیری این موارد برای اینکه به یک متخصص سئو کاردرست تبدیل شوید حداقل باید دو سال زمان بگذارید. جا دارد این نکته را به شما بگوییم که علاوه بر آموزش در زمینه یادگیری سئو تجربه داشتن شما و کار بر روی سایت‌های مختلف نیز برای شما خیلی مهم است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *