application-of-seo-in-ecommerce

کاربرد سئو در تجارت الکترونیک

در دنیای امروز با توجه به سبک زندگی غالب بر جامعه و بالا رفتن سرعت زندگی، کسب و کارها دیگر به شکل سنتی که قبلا کارکرد داشت، پاسخگوی نیاز افراد جامعه نیست. به همین دلیل تکنولوژی به کمک کسب و کارهای مختلف آمده است و به آن‌ها کمک کرده است که با آنلاین شدن، امکانات و خدمات خود را به شکل مناسبی برای افراد فراهم کند. امروزه شما کارهای مختلفی مثل انجام بسیاری از امور بانکی که در گذشته باید ساعت‌های طولانی برای انجام آن‌ها در صف می‌ایستادید و یا حتی خرید لباس و مواد غذایی را با چند کلیک و در کمترین زمان ممکن انجام دهید. با ما همراه باشید تا در این مقاله سرپ لنسر درک بهتری از کاربرد سئو در تجارت الکترونیک که مشاور سئو به آن اهمیت میدهد؛ داشته باشید.

به مجموع تمام کسب و کارهایی که در بستر اینترنت و به صورت آنلاین خدمات و محصولات خود را ارائه می‌دهند تجارت الکترونیک گفته می‌شود. انجام و پیشرفت تجارت الکترونیک علاوه بر تکنولوژی و زیر ساخت‌های مناسب اینترنتی، نیاز به یک سری مهارت مانند برنامه نویسی، طراحی سایت و سئو دارد. در این مقاله از سایت رزدیزاین قصد داریم به کاربرد سئو در تجارت الکترونیک بپردازیم.

seo-strategy-in-advancing-ecommerce-goals

کاربرد سئو در تجارت الکترونیک چیست؟

اگر شما هم مثل بسیاری از افرادی که در بستر تجارت الکترونیک کسب و کار خود را پیش می‌برند، تصمیم به آنلاین کردن بیزینس خود گرفته‌اید باید بگوییم که بدون سئو به موفقیتی چشم گیری نمی‌رسید. برای روشن تر شدن کاربرد سئو در تجارت الکترونیک، مختصر توضیحی از اینکه سئو چیست را خدمت شما ارائه می‌دهیم.

سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization  است. به زبان ساده تر به بهینه سازی موتورهای جستجو سئو می‌گویند. در واقع برای اینکه کسب و کار شما چه کوچک باشد و چه بزرگ، در میان رقبای دیگرتان دیده شود باید با انجام مجموعه‌ای از اقدامات برای موتورهای جستجو بخصوص گوگل که کاربران زیادی دارد بهینه شود.

در واقع گوگل همواره به دنبال این است که کاربران خود را در سریع ترین زمان ممکن به بهترین نتایج برساند. به همین دلیل اگر شما برای بهینه سازی سایت خود به اندازه کافی وقت نگذارید، شانس اینکه بتوانید از کسب و کار خود در بستر آنلاین به سودی برسید بسیار کم است.

در واقع سئو یک سرمایه گذاری است. شما هر چقدر روی سئو خود هزینه کنید بعدا با فروش بیشتر و یا حتی اعتباری که برند شما در اینترنت به دست می‌آورد، چند برابر هزینه ای که کرده‌اید به شما باز می‌گردد.

determine-your-business-goals

استراتژی سئو در پیشبرد اهداف تجارت الکترونیک

کاربرد سئو در تجارت الکترونیک زمانی باعث رشد و رسیدن به اهداف تجاری می‌شود که بر طبق اصول و استراتژی دقیق و مناسبی پیش برود. در این بخش قصد داریم کلیاتی از تدوین استراتژی صحیح سئو ارائه دهیم. البته شما باید بر اساس بیزینس پلن خود این استراتژی را شخصی سازی کنید.

اهداف تجاری خود را تعیین کنید

پیش از شروع بهینه سازی سایت  باید به طور واضح و مشخص اهداف تجاری و بازاریابی خود را مشخص کنید. اینکه چه محصول یا خدمتی قرار است ارائه شود. سهم بازار شما چقدر است و در میان رقبایتان چه جایگاهی دارید و می‌خواهید به کجا برسید. به طور کلی تا زمانی که این موارد و اهداف را به طور دقیق مشخص نکنید نمی‌توانید فرایند سئو را به خوبی پیش ببرید.

تحقیق اصولی کلمه کلیدی

بعد از روشن شدن مسیر و اهداف بیزینسی نوبت به مهمترین بخش سئو که تحقیق کلمه کلیدی است می‌رسد. در این بخش با انجام تحقیق کلمه کلیدی اصولی حدود ۵۰ درصد از مسیر سئو برای رسیدن به اهداف تجارت الکترونیک خود را طی کرده اید. نکته ای که در این بخش از استراتژی سئو وجود دارد این است که کلمات انتخابی شما باید بر اساس میزان نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه انتخاب شود.

در واقع تحقیق کلمه کلیدی همان خشت اول یک بنا است و در صورت اینکه با استراتژی اشتباهی نهاده شود باعث هدر رفت انرژی، زمان و سرمایه شما و کارفرما می‌شود.  در ادامه برای اینکه از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شود راه‌ها و ابزارهایی که کمک می‌کند تا شما به کلمات مناسب و پر بازده برسید اشاره می‌کنیم.

  • استفاده از ابزارهای سئو: ابزارهایی مثل semrush، MOZ ، Ahref ، KWfinder و ابزارهای دیگری که با کمی جستجو می‌توانید آنها پیدا کنید، یکی از راه‌هایی است برای رسیدن به کلماتی که رقبایتان کار می‌کنند.
  • صفحه اول گوگل را به خوبی بررسی کنید: گوگل صفحه اول خود را بر اساس رفتار کاربر و آنچه کاربر از سرچ کلمه مورد نظر انتظار دارد ببیند، می‌چیند. بنابراین برای اینکه به خوبی متوجه شوید که هر کلمه شما باید چه کانسپت محتوایی داشته باشد باید همواره صفحه اول گوگل را زیر نظر داشته باشید.
  • بعد از حدود سه چهار ماه که از پروژه گذشت، با کمک سرچ کنسول می‌توانید کلمات پر سرچ و پر رقابت را به دست بیاورید.
  • ترندهای روز، سوالاتی که روزانه مردم در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌کنند هم می‌تواند منبعی برای دستیابی به دغدغه کاربر و در نهایت کلمه کلیدی پرسرچ باشد.
  • در نهایت به عقل خود رجوع کنید! بعد از اینکه با کمک ابزارها کلمات کلیدی را استخراج کردید، تنها به اطلاعاتی که ابزارها می‌دهند اکتفا نکنید. باید با دانش و تجربه خود تشخیص دهید که این کلمه تا چه میزان نرخ بازگشت سرمایه برای کارفرما دارد. این مورد را هیچ ابزار و رباتی به خوبی شما تشخیص نمی‌دهد.

تولید محتوای با کیفیت و بر اساس نیاز کاربر

برای کلمات کلیدی که پیدا کردید، بر اساس نیاز کاربر باید محتوای مناسب تولید کنید. شما با بررسی صفحه اول گوگل می‌توانید متوجه شوید که محتوای شما باید مقاله یا مبتنی بر فیلم و عکس باشد. تولید محتوای مناسب یکی دیگر از قدم‌های بسیار مهم در رسیدن به اهداف تجاری است که اگر درست انجام نشود هیچ وقت گوگل فرصت رسیدن به رتبه‌های بالا را به شما نمی‌دهد.

استراتژی بهبود سئو سایت از نظر فنی

کاربرد سئو در تجارت الکترونیک در صورتی به نتایج خوب دست می‌یابد که سایت شما به صورت فنی و زیرساختی نیز بدون نقص باشد. یکی از موارد مهمی که بایه بهینه کردن آن را جدی بگرید کراول باجت سایت است. به همین دلیل ایجاد کردن صفحات بی ارزش و url هایی که ارزش سئویی ندارند باعث هدر رفتن بودجه خزش ربات‌های گوگل می‌شود.

مورد مهم دیگری که باید آن را در نظر بگیرید سرعت لود سایت است. کاربران سایت‌هایی که سرعت خوبی نداشته باشد را سریعا ترک می‌کنند. همین مورد باعث می‌شود که بانس ریت سایت شما بالابرود و گوگل شما را شایسته رتبه‌های خوب نداند.

اصول سئو داخلی را رعایت کنید

مورد دیگری که اهمیت و کاربرد سئو در تجارت الکترونیک را بالا می‌برد این است که سایت شما باید از نظر سئو داخلی کاملا اصولی بهینه شود. این موارد شامل تایتل نویسی جذاب، نوشتن دیسکریپشنی که منجر به کلیک شود، قرار دادن هدینگ‌های پرسرچ در محتوا، لینک سازی‌های داخلی صحیح از مواردی است که اگر نقصی در آن باشد منجر به افت رتبه و به نتیجه نرسیدن شما می‌شود.

استراتژی سئو خارجی را فراموش نکنید.

سئو خارجی به طور کلی شامل بک لینک‌هایی می‌شود که از سمت سایت‌های دیگر به شما داده می‌شود. این مرحله معمولا جز مراحل نهایی سئو سایت است. چون اگر سایت شما دارای مشکل باشد و برای چنین سایتی بک لینک بگیرید قطعا گوگل تشخیص می‌دهد که سایت شما لایق دریافت این بک لینک‌ها نیست و حتی ممکن است سایت شما پنالتی شود.

کلام پایانی

ضمن تشکر از شما که تا پایان مقاله همراه ما بودید. در این مقاله سعی کردیم تا حد مطلوبی در مورد کاربرد سئو در تجارت الکترونیک و مواردی که باید برای پیشبرد اهداف تجاری خود در سئو رعایت کنید، مطالبی را خدمت شما بیان کردیم. ذکر این نکته لازم است که اگر قصد دارید به طور جدی کسب و کار خود را آنلاین کنید باید حتما با یک کارشناس سئو با تجربه مشورت کنید. متخصصان سایت رزدیزاین آماده ارائه خدمات سئو سایت به شما عزیزان هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *