چگونه سئو سایت را بالا ببریم

چگونه سئو سایت را بالا ببریم

همه کسانی که کسب و کار خود را در فضای آنلاین گسترش داده اند و یک سایت برای خود دارند یکی از سوالات مهمی که می‌پرسند این است که چگونه سئو سایت را بالا ببرند و به رتبه‌های اول گوگل برسند؟ در واقع این سوال از آن جهت اهمیت دارد که سایت بدون سئو و بدون حضور در رتبه‌های اول گوگل هیچ سودی نخواهد داشت. در این مقاله از سایت سرپ لنسر قصد داریم به نکات و عواملی که برای بهبود جایگاه سایت باید رعایت کنید بپردازیم.

اصولی که برای سئو سایت باید رعایت کنیم

برای بهبود رنک سایت در گوگل فاکتورهای زیادی وجود دارد که با رعایت آن‌ها سایت شما در صفحه اول گوگل و صدر نتایج قرار خواهد گرفت. در نتیجه این مورد باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد. در نتیجه منجر به فروش بیشتر و شناخته شدن بیزینس از طریق سرچ در گوگل خواهد شد.

انواع روش‌های سئو سایت

انواع روش‌های سئو سایت

بنابراین مهمترین کاری که بعد از مرحله طراحی سایت باید انجام شود سئو سایت است. به طور کلی از طریق دو روش سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید می‌توان مراحل بهینه سازی سایت برای موتور‌های جستجو را انجام داد. روش‌هایی که گوگل آن را تایید نمی‌کند به سئو کلاه سیاه معروف است. در صورتی که در انجام این روش‌ها زیاده روی کنید احتمال اینکه گوگل آن را شناسایی کند و سایت شما را به عنوان یک سایت خاطی جریمه کند وجود دارد. برای آشنایی بیشتر با این روش‌ها مقاله تکنیک‌های سئو سیاه را مطالعه کنید.

سئو کلاه سفید شامل روش‌هایی است که توسط گوگل تایید شده است ولی بهبود رتبه سایت با این روش‌ها به زمان زیادی نیاز دارد. اما نکته حائز اهمیت این است که استفاده از این روش‌ها کاملا ماندگار است و سایت شما کاملا بر اساس قوانین گوگل به رتبه‌های عالی دست پیدا خواهد کرد.

چگونه سایت خود را سئو کنیم

چگونه سایت خود را سئو کنیم

مواردی که در ادامه بیان می‌کنیم روش‌هایی است که برای بهبود جایگاه هر سایتی باید رعایت شود. در واقع فرقی نمی‌کند که سایت شما فروشگاهی، مجله‌ای، وردپرسی و یا با cms اختصاصی طراحی شده است. شما با رعایت این اصول سایت را برای موتورهای جستجو بهینه خواهید کرد.

تحقیق اصولی کلمات کلیدی

یکی از اولین قدم‌هایی که در سئو سایت باید بردارید تحقیق کلمات کلیدی است. در واقع می‌توان این مرحله را ۵۰ درصد از راه سئو سایت بیان کرد. انجام این کار نیاز به تجربه زیادی دارد. علاوه بر تجربه و دانش سئو، استفاده از ابزارهای مختلف برای پیدا کردن کلمات کلیدی با ارزش بسیار موثر است.

بعضی از این ابزارها به رایگان در اختیار وب مستران قرار دارد و برخی دیگر از ابزارها را باید از طریق خرید اشتراک مورد استفاده قرار داد. گوگل ترندز، kwfinder،keyword planer،  گوگل سرچ کنسول، keywordtool.io، از جمله ابزارهایی هستند که در زمینه پیدا کردن کلمات کلیدی کمک می‌کنند.

برای این مرحله بهتر است تا زمان زیادی اختصاص دهید و با اسافاده از ابزارهای معرفی شده و همچنین به کارگیری از تجربیات در زمینه کیورد ریسرچ، کلمات کلیدی مناسب را استخراج کرد و بعد از آن سایر مراحل سئو را انجام داد.

تولید محتوای اصولی و مناسب

بعد از اینکه کلمات کلیدی را پیدا کردید نوبت به نوشتن محتوا برای کلمات کلیدی انتخاب شده است. تولید محتوا باید بر اساس اصول بازاریابی محتوایی و آنچه نیاز مخاطبان است باشد. در واقع گوگل هر روز به سمتی می‌رود که هر سایتی که ارزش بیشتری برای مخاطبان خلق می‌کند را بیشتر مورد توجه قرار می‌دهد و رتبه بهتری به آن می‌دهد. علاوه بر جذابیت لازم محتوا برای مخاطبان یک سری اصول در تولید محتوا باید رعایت شود.

استفاده درست از تگ‌های H1 و H2 یکی از نکات مهم در سئو محتوا است. در واقع باید تمام مواردی که سرچ بالایی دارد را به عوان تگ‌های H2  در محتوا استفاده شود. تگ‌ها مهم دیگری که در محتوا باید استفاده شود متا تگ تایتل و دیسکریپشن است. استفاده از long tail  و LSI ها نیز از موارد مهم دیگری است که باید از آن‌ها به صورت بهینه در محتوا استفاده شود.

علاوه بر موارد گفته شده در مورد تولید محتوای مناسب، انتشار منظم محتوا در سایت نیز یکی از نکات بسیار مهمی است که باید رعایت شود. همچنین به روز رسانی محتوا کمک می‌کند تا سایت مطابق با الگوریتم فرشنس گوگل مجددا کروال و ایندکس شود. این مورد به افزایش سئو سایت کمک قابل توجهی می‌کند.

افزایش سرعت سایت

یکی دیگر از موارد مهم در افزایش جایگاه سئو سایت توجه به سرعت سایت است. آمارها نشان می‌دهد سایت‌هایی که سرعت بالایی ندارند به سرعت جایگاه خود را در گوگل از دست می‌دهند و ترافیک آن‎‌ها کاهش می‌یابد. برای بهبود سرعت سایت موارد مختلفی باید رعایت شود. از کم حجم کردن عکس‌ها تا minify کردن کدهای سایت و موارد دیگری که باید برای افزایش سرعت سایت رعایت شود. برای اطلاع دقیق از نحوه افزایش سرعت سایت مقاله مربوط به افزایش سرعت سایت را مطالعه کنید.

لینک سازی داخلی

یکی از نکات مهمی که در سئو سایت باید رعایت شود، اصول لینک سازی داخلی است. این مورد به قدری با اهمیت است که حتی به تنهایی می‌تواند باعث بهبود رتبه سایت شود. بنابراین رعایت این مورد را باید خیلی جدی گرفت. در واقع شما با لینک سازی داخلی کمک می‌کنید ربات‌های گوگل بتوانند صفحات مختلف سایت شما را پیدا کنند و علاوه بر آن مدت حضور افراد در سایت را بالا می‌برید.

استفاده از داده‌ها ساختار یافته (structure data)

استفاده از داده‌ها ساختار یافته (structure data)

استفاده از داده‌ها ساختار یافته کمک می‌کند تا ربات‌های گوگل درک بهتری از محتوای سایت داشته باشند و این مورد به بالا رفتن سئو سایت و بهبود رتبه سایت کمک می‌کند. استفاده درست از این داده‌ها به بهبود عملکرد سایت و بهبود رتبه سایت در نتایج گوگل کمک می‌کند.

توجه به ریسپانسیو بودن سایت

این مورد به این معنی است که سایت شما باید قابلیت نمایش صحیح در تمامی دستگاه‌ها را داشته باشد. در واقع از آنجایی که بیشتر کاربران با استفاده از موبایل وارد سایت‌ها می‌شوند ریسپانسیو بودن سایت برای موبایل در بالا رفتن امتیاز و سئو سایت بسیار تاثیر دارد.

امنیت سایت و گواهی ssl

یکی از مواردی که باعث بهبود سئو سایت می‌شود توجه به افزایش امنیت سایت است. بنابراین تغییر آدرس سایت از http به https  یکی از مواردی است که در بهبود رتبه سایت اثر گذار است.

توجه به بهبود رابطه کاربری

یکی از مواردی که باعث افزایش ترافیک سایت و بهبود رتبه سایت می‌شود توجه به رابط کاربری آسان سایت است. در واقع هرچه کاربر راحت ت‍ر بتواند درسایت فعالیت کند و با کلیک‌های کمتری به خواسته مدنظر خود برسد، گوگل به آن سایت رنک بهتری می‌دهد. این مورد در سایت‌ها فروشگاهی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند چون کاربران نیاز دارند محصولات  مورد نظر خود را به راحتی و با چند کلیک به راحتی از سایت تهیه کنند.

رعایت اصول سئو خارجی (off page)

سئو خارجی به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که در خارج از سایت انجام می‌شود. در واقع موتورهای جستجو از طریق لینک سازی که در خارج از سایت صورت گرفته است و بک لینک‌ها سایت به اعتبار سایت و محتوای شما پی می‌برد و در رتبه دهی به سایت به این مورد توجه بسیاری می‌کند. در واقع سایتی که بک لینک‌های با ارزشی دارد رتبه بهتری کسب خواهد کرد.

البته نکته ای که در سئو خارجی وجود دارد این است که این بک لینک‌ها باید کاملا طبیعی باشد. برای این منظور باید ابتدا سایت شما از محتوای غنی برخوردار باشد و از لحاظ سئو داخلی همه اصول رعایت شده باشد تا براساس الگوریتم‌های گوگل لینک سازی خارجی طبیعی به نظر برسد. وقتی سایتی از لحاظ ساختار داخلی کاملا بهینه باشد بدیهی است که سایت‌های دیگر به آن لینک بدهند. بنابراین اگر این مورد را رعایت نکنید ممکن است لینک سازی خارجی نتیجه عکس داشته باشد.

کلام آخر

در این مقاله از سایت سرپ لنسر تلاش کردیم تا نکات مهمی که برای بالا بردن سئو سایت باید رعایت شود را بیان کنیم. البته موارد دیگری نیز وجود دارد که در مقالات دیگر سایت به آن‌ها پرداخته ایم. بنابراین برای آنکه بتوانید نکات مختلف سئو را یاد بگیرید بهتر است به سایر مقالات سایت سر بزنید و سایر نکات آموزشی را مطالعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *