طراحی سایت مجله

طراحی سایت مجله علمی و اینترنتی

پیشرفت تکنولوژی جایگزین بسیاری از کارها شده است. برای مثال در گذشته برای دنبال کردن اخبار و دریافت اطلاعات از وقایع مختلف، روزنامه‌ها و مجلات زیادی توسط مردم عادی خریداری می‌شد. اما در عصر کنونی تمامی این اطلاعات از طریق گوشی موبایل پیگیری می‌شود. به همین دلیل بسیاری از خبرگزاری‌ها و گروه‌هایی که در زمینه تولید خبر فعالیت می‌کنند، محل کار خود را به بستر فضای دیجیتال منتقل کرده و از این طریق اطلاعات مورد نیاز افراد را در اختیارشان قرار می‌دهند. به همین منظور لازم است تا با طراحی سایت مجله، استارت کارشان را زده و در جهت تولید محتوای خبر در این فضا فعالیت کنند. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی نکات طراحی سایت مجله بپردازیم. برای آشنایی با این نکات مهم، تا انتهای نوشتار با ما همراه باشید.

سایت مجله ای برای چه کسانی مناسب است؟

برخلاف تصور عموم، خبرگزاری و سایت مجله، فقط مختص افراد فعال در حوزه اخبار سیاسی و اقتصادی نیست. بلکه همه افراد با هر نوع سطح تحصیلات و دانشی امکان طراحی سایت مجله را خواهند داشت. خانم خانه داری که به مسائل آشپزی مسلط است از طریق سایت می‌تواند تجربیات خود را در اختیار سایرین قرار داده و آن‌ها را از دانش و استعداد خود بهره‌مند کند. یا خانم خیاطی را تصور کنید که علاقمند است نکات مهم دوخت و دوز لباس را به دوستداران این حرفه انتقال دهد. به این ترتیب سایت مجله برای هر قشری قابل استفاده و حنی منبع درآمد خواهد بود.

در گوگل سایت‌های که در قالب مجله فعالیت دارند برتری ویژه‌ای داشته و در صورت فعالیت صحیح توسط ربات‌های گوگل رتبه بسیار خوبی خواهند گرفت. اما مهم‌ترین نکته برای همه سایت‌ها فعال در بستر گوگل و به خصوص سایت مجله، عدم کپی برداری از سایت‌های مشابه است. بنابر آنچه گفته شد طراحی سایت مجله برای افراد متخصص در حوزه سلامت، آموزشی، آرایشی و بهداشتی و… قابل اجرا است.

سایت مجله ای برای چه کسانی مناسب است؟

امکانات وب سایت مجله شامل چیست؟

فعالیت یک گروه خبری در بستر فضای مجازی به خصوص در عصر حاضر فواید زیادی را به همراه خواهد داشت. در طراحی سایت مجله امکانات متعددی در اختیار طراحان قرار می‌گیرد که در صورت کاربرد صحیح، سبب پیشی گرفتن از سایر رقبا خواهد شد.

امکان قرار دادن گالری تصاویر

بخش زیاد سایت مجله از مطالب نوشتاری و محتوای متنی تشکیل می‌شود تا به وسیله آن اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار دهد. اما بدون وجود تصاویر مربوطه، مطالعه این حجم از مطالب برای افراد خسته‌کننده خواهد بود. به همین دلیل در بسیاری از روزنامه‌ها و مجلات کاغذی از تصاویر رنگی مرتبط استفاده می‌شود تا خواننده از مطالعه طولانی متن زده نشود. در سایت مجله نیز باید از تصاویر مربوطه با کیفیت بالا استفاده شود تا از بی‌حوصله شدن کاربران جلوگیری کرده و از نصفه رها کردن متن توسط آن‌ها جلوگیری شود. در طراحی سایت مجله بخشی به عنوان گالری تصاویر در نظر گرفته می‌شود تا در صورت لزوم هر تعداد از تصویر که نیاز بود بارگذاری شود. از معایب روزنامه‌های کاغذی افزایش هزینه‌ها برای چاپ عکس در صفحات است. حال آنکه در مجلات دیجیتال این مشکل وجود ندارد.

امکان قرار دادن کلیپ کوتاه

از اهمیت محتوای تصویری در ذهن مخاطب نمی‌توان غافل شد. برخی از مجلات برای رساندن پیام به کاربر مجبور به استفاده از کلیپ خواهند شد. برای مثال عمدتا در مجلات آشپزی کلیپ‌های کوتاهی بارگذاری می‌شود تا کاربران با مراحل کار را بهتر درک کرده و دقیق‌تر آموزش ببینند. به خصوص اگر محتوای تصویری که در سایت قرار می‌گیرد جدید و غیر کپی باشد، بازدید سایت افزایش یافته و کاربران بیشتری برای دیدن کلیپ وارد صفحات مربوطه خواهند شد. این امر به مرور در افزایش رتبه سایت نیز تاثیر گذار خواهد بود.

امکان بارگذاری پادکست صوتی

پادکست از انواع دیگر محتوا است که سبب ایجاد ارتباط بهتر به مخاطب می‌شود. پادکست صوتی فرصت مطالعه ندارند انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. به همین دلیل است که پس از گذشت سال‌ها از پیشرفت تکنولوژی همچنان تعداد افرادی که به رادیو گوش می‌دهند، زیاد است. اگر سایت مجله آموزشی دارید با تولید محتوا صوتی، شرایط ویژه‌ای را برای مخاطبان خود به وجود آورید تا از مزایای سایت بهره‌مند شده و سبب بهبود رتبه سایت شوند.

امکان تبلیغات

هر کسب و کاری که پر بازدید و پر مخاطب باشد امکان تبلیغ برای سایت‌های دیگر را خواهد داشت. این قاعده و قانون به خصوص برای وبسایت‌های گوگل نیز قابل اجرا بوده و بازخورد بسیار خوبی به همراه دارد. اگر سایت و مجله خبری شما جایگاه خوبی را در صفحات اول پیدا کند، کسب و کارهای مشابه برای بیشتر دیده شدن به سایت شما پیشنهاد تبلیغات خواهند داد. به این ترتیب از این روش به درآمدزایی خواهید رسید.

اضافه کردن فروشگاه اینترنتی

تصور کنید سایت مجله‌ای در زمینه آشپزی دارید. پس از افزایش بازدید سایت و گرفتن یک رتبه خوب در گوگل، حال می‌توانید بخشی به عنوان فروشگاه به سایت اضافه کنید و از طریق آن پکیج‌های آموزشی یا هر آنچه که مد نظر دارید را به فروش برسانید.

چه بخش‌هایی در سایت مجله طراحی می‌شود؟

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که باید در طراحی سایت مجله به آن توجه شود، دسته بندی است. به منظور دسترسی راحت‌تر کاربر به مطالب سایت، لازم است تا طبقه بندی درخوری برای مقالات انجام گیرد. هر چقدر نحوه دسته بندی محتوا دقیق‌تر باشد، دسترسی بازدیدکنندگان بهتر انجام خواهد گرفت.

همانطور که گفتیم در سایت‌های خبری عمده مطالب از نوع محتوای متنی است. گاها کاربر فرصت مطالعه آنی نداشته و قصد دارد تا آن را به زمان دیگری موکول کند. به این ترتیب لازم است بخشی برای دانلود مطالب در سایت مجله قرار داده شود.

آرشیو محتوا از مهمترین قسمت هر سایت مجله است که لزوم قراردادن آن در سایت توصیه می‌شود. با آرشیو کردن مطالب کاربران در هر زمانی که بخواهد امکان دسترسی به مطالبی که در تاریخ‌های مختلف بارگذاری شده است را خواهند داشت.

به طراحان سایت توصیه می‌شود در طراحی سایت مجله بخشی را به عنوان تاریخ و ساعت دقیق روز قرار دهند. این یک ویژگی خاص در انواع سایت مجله خواهد بود. در صورت امکان بخشی را برای نشان دادن شرایط آب هوایی روزانه نیز در سایت قرار دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *