طراحی سایت لوکس

طراحی سایت لوکس

در دنیای امروزه که بسیاری از کسب و کارها دیجیتال شده‌اند، تمایز با رقبا احتمال رسیدن به موفقیت را افزایش می‌دهد. به همین منظور شما باید به عنوان گرداننده سایت تلاش کنید تا از طراحی ابتدایی و ساده به طراحی سایت لوکس برسید. همانطور که دیزاین، چینش و سایر موارد در یک مغازه، زمینه ساز قضاوت مشتری می‌شود، آنچه در سایت‌ها قرار دارد نیز منجر به قضاوت شما از سوی کاربران خواهد شد. هر چه مدرن‌تر باشید مورد تایید بیشتری قرار خواهید گرفت. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی نکات طراحی سایت لوکس بپردازیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تفاوت طراحی سایت لوکس با سایر طراحی‌های وبسایت

در طراحی سایت لوکس خلاقیت پارامتر مهمی است. شما باید نوآوری به خرج دهید و هر آنچه را جدید، متفاوت، کاربری و جذاب است را در سایت به کار ببرید. خروجی کار باید آنقدر حرفه‌ای باشد تا هر مخاطبی را تحت تاثیر گذاشته و فرقی برای سایت شما و دیگر سایت‌های قائل شود. راه اندازی سایت را طبق اصول استاندارد و برنامه‌ریزی مشخص شده انجام دهید. اهداف بلند مدت و کوتاه مدت انتخاب کنید و پلن اجرایی را به جزئیات بکشید. در ادامه به مهم‌ترین نکاتی که باید در طراحی سایت لوکس به آن توجه داشته باشید اشاره خواهیم کرد.

آشنایی با علایق مشتری

در طراحی سایت علایق مشتری را لحاظ کنید. با نیازهای مشتریان آشنا باشید و بستری را فراهم کنید تا کاربران و مخاطبان سایت دسترسی راحت‌تری به بخش‌های مختلف سایت شما داشته باشند. دیزاین و چینش سایت شما باعث ثبت شدن برند در ذهن مخاطبان خواهد شد و این احتمال بازگشت آن‌ها را به صفحات شما افزایش می‌دهد. در جایگاه کاربر قرار بگیرید و انتظارات خود را از سایتی مانند کسب و کار خودتان مشخص کنید. این امر کمک می‌کند تا طراحی سایت لوکس به سلیقه مشتریان نزدیک‌تر شود و موفقیت بیشتری را به همراه داشته باشد.

مشخص کردن اهداف

برخی افراد طراحی سایت را انجام می‌دهند اما نمی‌دانند از آن چه می‌خواهند. مخاطبانشان را نمی‌شناسند و با نحوه مدیریت کسب و کار در بستر مجازی آشنایی ندارند. شما نه تنها پیش از طراحی سایت باید با اهداف کسب و کارتان آشنا باشید، بلکه لازم است آن را برای مشتریان نیز شفاف کنید. کاربران معطل شدن در فضای سایت را دوست ندارند. بنابراین باید چینش سایت را به گونه‌ای قرار دهید که در سریع‌ترین زمان نتیجه مد نظر مخاطب را محقق کند. راه دستیابی به اهداف کوچک را کوتاه کنید تا زمان رسیدن به آن نیز کاهش یابد.

الگوها و ترکیب رنگ

جلوه‌های بصری که در سایت‌ها استفاده می‌شود تاثیر بسزایی در ذهن مخاطب به وجود می‌آورد. ظاهر سایت مانند ویترین و دیزاین مغازه است که مشتریان بر اساس آن شما و کسب و کارتان را قضاوت خواهند کرد. هر چه قدر خلاقیت و نوآوری بیشتری در طراحی سایت لوکس به کار ببرید برای مشتریان جدیدتر بوده و ماندگار شدن آن‌ها را افزایش می‌دهد. کپی کار نباشید! کپی کردن نمونه‌کارهایی که در سایت‌های مختلف وجود دارد از ویژگی سایت‌های لوکس نیست. برای لاکچری شدن سایتتان جدیدترین متد و روش طراحی را استفاده کنید. متکی به آموزش ابتدایی نباشید و هر روز به دنبال یادگیری نکات مهم و جدید برای بهبود شرایط سایتتان باشید.

نظم را در چینش الگوها رعایت کنید. سایت‌های شلوغ کاربر را گمراه می‌کنند. کاربر برای پیدا کردن هر چیزی باید زمان زیادی را بگذارد و این می‌تواند حوصله سربر باشد. بنابراین دسته بندی‌های مربوطه را به گونه‌ای قرار دهید که همه چیز برای برای کاربر روشن کند و او بتواند از صفحه اول و در کمترین زمان ممکن آنچه می‌خواهد را پیدا کند. افزونه جست و جو در سایت برای حال این مشکل مفید خواهد بود. از به کار بردن طیف مختلفی از رنگ‌ها بپرهیزید. هیچ چیز نباید باعث گیج شدن مخاطبان شما شود. رنگ‌ها و چینش را طوری انتخاب کنید که تمرکز از هدف اصلی دور نشود.

البته مراقب باشید از این طرف بام نیوفتید! برخی از طراحان اهمیتی زیادی برای ترکیب رنگ و طراحی قالب صفحه اصلی قائل نمی‌شوند. اما این کار هم باعث بی‌اعتماد شدن کاربران به سایت شما خواهد شد. تعادل را رعایت کنید و نگاه صفر و صدی نداشته باشید. روانشناسی رنگ‌ها را بشناسید و مطابق با کسب و کارتان انتخاب کنید.

به کار بردن قالب‌های لوکس

از قالب‌های لوکس استفاده کنید. قالب لوکس به معنای خرید قالب گران نیست. از فاکتورهای مهمی که در انتخاب قالب باید به آن توجه شود تناسب آن با کسب و کار شما می‌باشد. بنابراین قالب مدرن و متناسبی را با سایتتان انتخاب کنید. انتخاب لوگو، نام سایت، کیفیت محتوای تصویری، متنی و… همگی در لوکس بودن سایت شما اثرگذار خواهند بود.

تجربه کاربری

شما وقتی به موفقیت خواهد رسید که کاربران از سایت شما رضایت داشته باشند. در طراحی سایت لوکس بخشی برای نظرات مشتریان یا کاربران قرار داده می‌شود تا آن‌ها نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کند. در میان همین انتقادها نکات مهمی قابل استخراج است که منجر به پیشرفت سایت شما خواهد شد. برای نظرات کاربران اهمیت قائل شوید و تمامی مواردی که باعث جلب رضایت مشتری است را پیگیری کنید. دیدگاه مشتری و اشتراک گذاشتن آن با شما از هر جهت برای سایت سودمند خواهد بود.

امنیت سایت

سایت‌های پیشرفته باید امنیت بالایی داشته باشند. بدون امنیت، سایت‌ها همیشه در معرض خطر قرار دارند و از جانب ویروس‌ها یا هکرها مورد حمله قرار خواهند گرفت. به این ترتیب باید افزونه‌هایی را که حداکثر امنیت را برای سایتتان فراهم می‌کنند به در قالب قرار دهید. نسبت به بروزرسانی سایت مسئول باشید و آن را بی‌اهمیت تلقی نکنید. آپدیت‌هایی که برای سایت‌های اعمال می‌شود امنیت آن را افزایش داده و باگ‌های موجود را رفع خواهد کرد.

سایر نکات مهم

از نکاتی که در ابتدای طراحی سایت لوکس باید به آن توجه کنید انتخاب هاست مناسب است. بنابراین پیش از انتخاب آن تحقیقات لازم را انجام دهید و براساس تجارب افراد کارشناس اقدام به خرید هاست کنید.

برای محتوا گذاری برنامه‌ریزی داشته باشید و و کیفیت آن را نیز لحاظ کنید. هر چقدر محتوای قرار داده شده جدید و مدرن باشد بازخورد بهتری را به به دنبال خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *