چگونه سئو کار حرفه ای شویم

چگونه سئو کار حرفه ای شویم ؟

یک جمله طلایی از بیل گیتس هست که میگوید: «: اگر شما نتوانید که برای کسب و کارتان در اینترنت جایگاهی فراهم کنید مطمئن باشید که همان جایگاهی را هم که در بازار واقعی دارید از دست خواهید داد.»   بنابراین در دنیای امروز حتی اگر سنتی‌ترین کسب و کار را دارید اگر برای ورود به دنیای دیجیتال هیچ برنامه‌ای نداشته باشید قطعا بازنده خواهید شد.

یکی از کانال‌های دیجیتال مارکتینگ و ورود به دنیای جادویی اینترنت، طراحی یک سایت برای کسب و کارتان است. البته طراحی سایت بدون سئو هیچ سودی برای شما ندارد. بنابراین طراحی سایت و سئو در کنار هم مثل دو بال برای پرواز و اوج گرفتن بیزینس شما در میان رقبا است.

با این توضیح که نشان دهنده اهمیت مشاور سئو در پیشبرد اهداف بازاریابی کسب و کارهای مختلف است، افراد زیادی به دنبال یادگیری مهارت سئو هستند. در این مقاله از سایت سرپ لنسر قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چگونه سئو کار حرفه ای شویم.

یک سئو کار حرفه ای چه ویژگی و مهارت‌هایی دارد؟

  • یک سئو کار حرفه ای باید بتواند استراتژی مناسبی برای سئو سایت بچیند.
  • توانایی تحقیق کلمه کلیدی درست و بر اساس نوع بیزینس و قصد کاربر داشته باشد.
  • تسلط خوبی بر بخش فنی و تکنیکال سایت داشته باشد و بتواند مشکلات فنی سایت را پیدا کند و بخشی از آنها را رفع کند و بخش دیگر را به تیم فنی ارجاع دهد.
  • بر مباحث سئو داخلی و تولید محتوای با کیفیت و سئو شده تسلط داشته باشد تا بتواند روی کیفیت کار تیم محتوا نظر دهد.
  • بر نکاتی که در مبحث سئو خارجی و اصول صحیح بک لینک سازی وجود دارد، مسلط باشد.

how-to-make-money-from-seo

چگونه سئو کار حرفه ای شویم؟

پیش از آنکه به مراحلی که برای تبدیل شدن به یک سئو کار حرفه‌ای باید طی کنید، اشاره کنیم. ابتدا باید بگویم که یک سئو کار حرفه‌ای باید در وهله اول روحیه جستجوگری در میان مقالات مختلفی که در این حوزه وجود دارد را داشته باشد.

به طور کلی برای قدم گذاشتن در دنیا اینترنت به دلیل پیشرفت سریع تکنولوژی، باید مداوم و همیشگی اطلاعات خود را به روز کنید. اگر چنین روحیه‌ای در خودتان سرغ دارید که ساعت‌ها پای سیستم بنشینید و در مورد نکات مختلف سئو سرچ کنید، به ادامه مقاله و مسیری که برای تبدیل شدن به یک سئو کار حرفه‌ای باید طی کنید، توجه کنید.

آموزش رایگان سئو ببینید

مثل هر کار دیگری قطعا در قدم اول آموزش باید مطالب پایه‌ای این حوزه را از منابع خوب یاد بگیرید. پیشنهاد می‌کنم در ابتدای کار از آموزش‌های رایگان استفاده کنید و پیش از آنکه هزینه زیادی بپردازید ابتدا در حین این آموزش‌ها خود را نیز محک بزنید و ببینید که آیا واقعا به سئو علاقه دارید یا نه؟

بهترین منابع برای مطالعه مفاهیم اولیه سئو یوتیوب، سایت MOZ، Backlinko، Google’s Search Central Blog است. در این سایت‌ها می‌توانید به صورت رایگان به مطالب روز سئو دست پیدا کنید.

اگر به زبان انگلیسی به طور کامل تسلط ندارید، در حال حاضر در وب فارسی هم آموزش‌های سئو مختلفی ارائه شده است که معمولا خیلی از مطالبی که در سایت‌های خارجی وجود دارد را به فارسی روان ترجمه می‌کنند و شما می‌توانید از این مطالب استفاده کنید.

خرید دوره سئو

اگر مرحله آموزش سئو را با موفقیت پشت سر گذاشتید و با مفاهیم و اصطلاحات رایج سئو آشنا شدید، برای سرعت بخشیدن به فرایند آموزش خود، بهتر است که در یک دوره آموزش حرفه ای سئو شرکت کنید. بدیهی است که همراه شدن با یک فرد متخصص سئو به عنوان مدرس و منتور، شما را خیلی سریع تر به هدفتان می‌رساند.

برای انتخاب یک دوره با کیفیت از میان دوره‌های مختلف سئو باید به چند پارامتر که در ادامه اشاره می‌کنیم توجه کنید.

  • اول اینکه مدرس دوره تا چه حد در حوزه سئو متخصص و با تجربه است. خوشبختانه اکوسیستم سئو هنوز اشباع نشده است و تعداد افراد متخصص در این حوزه تعدادشان کم است و شما با کمی تحقیق می‌توانید از کارنامه کاری این افراد مطلع شوید.
  • علاوه بر تخصص توانایی استاد در ارائه مطالب نیز یکی از پارامترهای بسیار مهم است. گاهی مواقع بعضی از اساتید دانش بالایی دارند و سئو کار حرفه ای هستند، اما توانایی انتقال مطالب به دانشجویان را ندارند. پس با خواندن نظرات دانشجویان دوره‌های قبل از این موضوع مطمئن شوید.
  • پشتیبانی بعد از دوره و اضافه شدن آپدیت‌های آموزشی جدید یکی از مزیت‌های رقابتی است که کلاس‌های مختلف آموزش سئو ارائه می‌دهند. بنابراین خرید این دوره‌ها با قابلیت پشتیبانی و آپدیت واقعا ارزشمند است.

طراحی یک سایت تمرینی برای خود

خب همانطور که می‌دانید هیچ آموزشی بدون تمرین به نتیجه مطلوبی نمی‌رسد. بنابراین یک هاست و دامنه بخرید و با وردپرس یک سایت ساده برای خود طراحی کنید و هرچه آموزش می‌بینید را روی سایت خودتان پیاده کنید. با این کار متوجه می‌شوید که آموزش‌هایی که دیده اید تا چه میزان موثر و کارآمد است.

internship-in-an-seo-company

کارآموزی در یک شرکت سئو

این کار یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری سئو است. چون علاوه بر اینکه روی پروژه‌های واقعی کار می‌کنید با سایت‌های مختلف و استراتژی‌های مختلفی که برای هر سایت وجود دارد آشنا می‌شوید. البته تنها به اطلاعاتی که از آن شرکت می‌گیرد اکتفا نکنید و مدام در حال یادگیری اطلاعات جدید و پیاده کردن آن روی سایت خود باشید.

در انتخاب یک شرکت خوب برای کارآموزی به این نکته توجه کنید که شرکت مورد نظر برای آموزش کار آموزان خود نقشه راه مشخصی داشته باشند و وقت شما را با کارهای پیش پا افتاده تلف نکند.

از شبکه سازی غافل نشوید

یکی دیگر از راه‌های موفقیت در مسیر تبدیل شدن به سئو کار حرفه‌ای این است که با متخصصین این حوزه ارتباط برقرار کنید. در شبکه‌های اجتماعی مثل لینکدین، توییتر، اینستاگرام عضو شوید و فعالیت کنید. در ایونت‌های مختلفی که در این زمینه برگزار می‌شود حتما شرکت کنید.

با افراد علاقه مند به این حوزه در مورد مطالب جدیدی که یاد می‌گیرید صحبت کنید و اطلاعات جدید را با یکدیگر به اشتراک بگذارید. این نکته را فراموش نکنید که هر چقدر بیاموزید بازهم مطالب برای آموختن وجود دارد. پس حتما از هر فرصتی برای تعامل با افراد موفق در این حوزه استفاده کنید.

صبور باشید!

یک فاکتور خیلی مهم در مسیر یادگیری سئو و تبدیل شدن به سئو کار حرفه ای این است که در این مسیر و سختی‌هایی که دارد صبر و حوصله داشته باشید. علاوه بر این سئو کردن یک سایت کاری است که در طولانی مدت جواب می‌دهد و شما برای رسیدن به نتیجه و رتبه‌های عالی در گوگل باید صبور باشید.

چگونه از سئو کسب درآمد کنیم؟

یکی دیگر از سوالاتی که برای افراد علاقه مند به سئو پیش می‌آید این است که بعد از طی کردن این مراحل و تبدیل شدن به سئو کار حرفه ای میزان درآمد در این حوزه چقدر است. برای پاسخ به این سوال مدل‌های مختلفی که می‌توانید در حوزه سئو کار کنید و به درآمد برسید را بررسی می‌کنیم.

  • کارمندی در یک شرکت سئو: یکی از راه‌های خیلی خوب برای کسب درآمد از سئو کارمندی است. معمولا توصیه می‌شود برای حرفه ای شدن هرچه بیشتر در این حوزه مدتی را به کارمندی بپردازید. شاید کار کردن به صورت کارمندی درآمد محدودی داشته باشد اما برخی از چالش‌های فریلنسری را ندارد.
  • به صورت فریلنسری پروژه بگیرید: در این روش قطعا درآمد بیشتری نصیبتان می‌شود. ولی مسئولیت از صفر تا صد مسیر گرفتن پروژه، متقاعد کردن کارفرما، قرارداد نوشتن و پیش بردن پروژه بر عهده خود شماست. به همین دلیل بهتر است ابتدا با مدتی کارمندی کردن به تسلط کافی برای کار کردن به صورت فریلنسری برسید.

عدد دریافتی در این حوزه به پارامترهای مختلفی مثل میزان مهارت و تجربه، قدرت متقاعد کردن کارفرما، تعداد پروژه‌هایی که می‌توانید انجام دهید، بستگی دارد. بنابراین برای افزایش درآمد لازم است که علاوه بر سئو، مهارت‌های بازاریابی و فروش نیز یاد بگیرید.

این عدد می‌تواند بین ماهی ۵ میلیون تا حتی ماهی ۱میلیارد هم برسد. البته رقم‌های بالا در صورتی محقق می‌شود که شما به مرحله تشکیل تیم و یا تاسیس شرکت رسیده باشید.

کلام پایانی

حالا که تا پایان این مقاله چگونه سئو کار حرفه ای شویم از سرپ لنسر را مطالعه کردید احتمالا به یک چشم انداز کلی از مسیری که برای تبدیل شدن به یک سئو کار حرفه ای باید طی کنید، رسیده اید. در مجموع مثل هر کار دیگری موفقیت در سئو نیاز به تلاش مستمر دارد. بنابراین هدف خود را مشخص کنید استراتژی دقیق برای رسیدن به آن را طراحی کنید و برای پیاده کردن آن به دقت برنامه ریزی کنید و برنامه را به صورت دقیق تا رسیدن به هدف نهایی که تبدیل شدن به یک سئو کار حرفه ای است اجرا کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *