مراحل یادگیری سئو

مراحل یادگیری سئو

شما که با سرچ کردن کلمه مراحل یادگیری سئو به این صفحه از سایت سرپ لنسر رسیده اید احتمالا در مورد اینکه سئو چیست تحقیق کرده‌اید و در حال حاضر علاقه به یادگیری این مهارت پیدا کرده‌اید. شما با یادگیری سئو می‌توانید تبدیل به یک متخصص سئو یا مشاور سئو شوید و به درآمد بالایی در این حوزه دست پیدا کنید. البته راه اندازی و سئو یک سایت هم می‌تواند درآمد بسیار جذابی برای شما داشته باشد. در ادامه مراحلی که برای یادگیری سئو باید طی کنید را برای شما شرح می‌دهیم.

برای یادگیری سئو چه پیش نیازهایی لازم است؟

برای یادگیری سئو هرچقدر دانش شما در مورد دنیای وب و یا طراحی سایت بیشتر باشد خیلی راحت‌تر می‌توانید مباحث سئو را درک کنید. اما اگر دانش زیادی هم ندارید نگران نباشید به مرور همه چیز را یاد خواهید گرفت. در ادامه مواردی که باید در قدم اول به یادگیری آن‌ها بپردازید برای شما شرح داده ایم.

با مرورگرهای وب و نحوه کارکردن با آن آشنا شوید

  •     مرورگرهای مختلف مثل chrome، firefox،  Microsoft Edge را بشناسید و نحوه کار کردن با آنها را یاد بگیرد.
  •     نحوه اضافه کردن اکستنشن‌های مورد نیاز روی مرورگرها را یاد بگیرید.
  •     در مورد منطق کارکردن موتورهای جستجو مثل خزیدن، ایندکس کردن مطالعه کنید.
  •     انواع مختلف URL را بشناسید.

دانش پایه‌ای در مورد HTML CSS و Javascript به دست آورید

یادگیری در این زمینه‌ها در حدی که بتوانید کدها را بشناسید لازم است. اما نیازی نیست که تبدیل به یک برنامه نویس شوید. شما کافی است با تگ‌های هدینگ، meta description، title که جزء مهمی از سئو است آشنا شوید. کاربرد تگ‌های مختلف دیگری مثل تگ a یا تگ p را یاد بگیرید.

یادگیری css  در مسیر یادگیری سئو سایت به شما خیلی کمک می‌کند. چون بسیاری از تغییراتی که برای بهینه کردن سایت نیاز دارید با css  انجام می‌شود. اما نگران نباشید و نیازی نیست از همان ابتدا این مباحث را به طور کامل بلد باشید. در حدی که درکی از این کدها داشته باشید کافی است.

how-long-does-it-take-to-learn-seo

مراحل یادگیری سئو

حالا که متوجه شدید چه پیش نیازهایی لازم است، مراحل یادگیری سئو را به ترتیبی که در این بخش به آن اشاره می‌کنیم طی کنید.

مباحث کلی سئو را به صورت تئوری یاد بگیرید

برای اینکه یک دید کلی از اینکه سئو چیست پیدا کنید، لازم است با استفاده از دوره‌های مختلفی که هم به صورت رایگان و هم به صورت دوره‌های ثبت‌نامی وجود دارد دانش خود را در این زمینه افزایش دهید. با این کار شما با الفبای سئو آشنا می‌شوید و اصطلاحات تخصصی آن را یاد می‌گیرید. بنابراین این قدم اول را با دقت و حوصله بردارید.

روی یک سایت تمرین کنید

بعد از اینکه دوره مقدماتی سئو را گذراندید به این معنی نیست که کارشناس سئو شده اید، پس برای اینکه همه چیز‌هایی که یاد گرفته اید در ذهنتان تثبیت شود و نتیجه را ببینید باید حتما روی یک سایت واقعی تکنیک‌های سئو را پیاده کنید. برای این کار می‌توانید یک سایت ساده برای خود طراحی کنید.

شما با این کار می‌توانید روی پروژه شخصی خود آزمون و خطا کنید. این مرحله از یادگیری سئو را خیلی جدی بگیرید. زیرا با مطالعه تئوری سئو شما فقط حدود ۴۰ درصد از سئو را یاد گرفته اید.

کارآموزی کنید

یکی از راه‌های خیلی خوب برای اینکه بتوانید سئو را یاد بگیرید، استفاده از فرصت کارآموزی است که برخی از شرکت‌های سئو و دیجیتال مارکتینگ دارند. شما در دوره کارآموزی فرصت دارید روی سایت‌های مختلفی کار کنید و نتیجه را ببینید. البته در این مدت همچنان می‌توانید آموزش‌های پیشرفته تر سئو را ببینید و با احتیاط روی پروژه‌های پیاده کنید.

در انتخاب یک شرکت سئو برای کارآموزی سعی کنید از کارمندان و یا کارآموزان قبلی پرس و جو کنید و ببینید شرایط کار در آن شرکت چگونه است. در دوره کارآموزی باید به شما آموزش‌های جدید داده شود و به سوالات شما پاسخ داده شود. همچنین سعی کنید در این دوره خود را در معرض چالشهای مختلف قرار دهید و تلاش کنید تا این چالش‌ها را حل کنید.

بنابراین اگر احساس کردید در این دوره چیز جدیدی یاد نگرفتید و با کارهای پیش پا افتاده وقت شما تلف می‌شود، این دوره کارآموزی مناسب شما نیست.

ابزارهای سئو را یاد بگیرید

ابزارهای بسیاری برای سئو وجود دارد که کار را برای شما آسان می‌کند. از مهمترین ابزارهای تحلیلی که باید حتما یاد بگیرید این است که گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس است. بنابراین کار با این ابزارها را به خوبی یاد بگیرید. در این بخش جا دارد به این نکته اشاره کنیم که تنها یادگرفتن کار با ابزارهای سئو کافی نیست و شما باید ذهن تحلیلی پیدا کنید. البته این مورد به مرور و هر چقدر تجربه شما بیشتر شود اتفاق می‌افتد. شما فقط باید تلاش کنید سایت‌های مختلف را تحلیل کنید. این کار به بالا رفتن قدرت آنالیز شما کمک می‌کند.

در دورهمی‌های سئو شرکت کنید

فراموش نکنید که دنیای دیجیتال مارکتینگ و سئو هر روز در حال آپدیت شدن است و شما باید همواره در حال مطالعه در مورد تغییرات جدید باشید. هر چقدر شما تجربه بیشتری داشته باشید و با چالش‌های بیشتری از سایت‌های مختلف روبرو شده باشید زودتر به مرحله کارشناسی سئو می‌رسید. اما از آنجایی که عمر و زمان آدم محدود است ممکن نیست در مدت کوتاه و از ابتدای شروع کارتان در سئو، بتواند روی همه نوع سایتی کار کنید.

بنابراین بهترین کار این است که در دورهمی‌هایی که سایر همکارانتان حضور دارند شرکت کنید و تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارید.

یک تجربه شخصی از دوران کارآموزی خودم این است که، با همکارانی که در دوران کارآموزی با یکدیگر کار می‌کنید گروه‌های چند نفره تشکیل دهید و در مورد چالش‌ها و آموزش‌های مختلفی که می‌بینید با یکدیگر بحث و گفت و گو کنید. این کار به سرعت پیشرفت شما کمک خیلی خوبی می‌کند.

learn-seo-tools

یادگیری سئو چقدر طول می‌کشد؟

جواب این سوال کاملا بستگی به شما و میزان زمانی که برای یادگیری می‌گذارید، و همچنین میزان علاقه و اشتیاق شما دارد. البته برای اینکه به یک تسلط مطلوبی روی مباحث سئو برسید حداقل باید یک سال در این حوزه کار کنید. همچنین همانطور که بالاتر نیز به آن اشاره کردیم شما باید به طور مداوم در مورد تغییرات الگوریتم‌های گوگل و آپدیت‌های جدید این حوزه در حال مطالعه باشید.

کلام پایانی

سئو یکی از شاخه‌های مهم دیجیتال مارکتینگ است. با توجه به گسترش اینترنت در هر زمینه ای که فعالیت می‌کنید باید از طریق کانال‌های مختلف بازاریابی دیجیتال، کسب و کار خود را توسعه دهید. یکی از مهمترین این کانال‌ها سئو سایت است. بنابراین با توجه به این مورد یادگیری سئو و طی کردن مراحلی که در بالا به آن اشاره کردیم یکی از راه‌های بسیار خوب برای این است که روی سایت خود کار کنید و یا اینکه تبدیل به یک کارشناس سئو شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *