طراحی سایت شخصی

طراحی سایت شخصی حرفه ای

تا به حال به این فکر کرده‌اید که سایت شخصی خود را راه اندازی کنید؟ آیا اصلا در این مورد اطلاعات و دانش کافی دارید؟ یا اینکه داشتن یک طراحی‌سایت شخصی می‌تواند چه مزایایی برای شما به دنبال داشته باشد؟ دنیای دیجیتال روز به روز در حال گسترش است و خواه ناخواه روی جنبه‌های مختلف زندگی ما تاثیر می‌گذارد. به همین جهت هر چه بیشتر اطلاعات خود را در این زمینه بیشتر کنیم، قطعا شاهد پیشرفت‌های چشمگیری خواهیم بود. داشتن یک وبسایت شخصی که به کمک آن، ایده‌ها و نظرات شخصی خود را با دیگران به اشتراک بگذاریم، می‌تواند بسیار جالب باشد. ما قصد داریم در این مطلب در رابطه با طراحی سایت شخصی و کاربردهای آن صحبت کنیم.

همه چیز درباره طراحی سایت شخصی

وبسایت‌ها که تنوع بسیار زیادی هم دارند، بستری را فراهم می‌کنند تا از این طریق شرکت ها، سازمان ها، موسسات و افراد مختلف در حوزه‌های گوناگون بتوانند خدمات و محصولات خود را به مشتریان ارائه کنند. سایت شخصی تنها یکی از ده‌ها سایت موجود در دنیای وب است که با اهداف متفاوتی طراحی و راه اندازی می‌شود. این نوع سایت ها، ارتباطی با کسب و کارهای رایج ندارند و مدیران آن‌ها می‌توانند اطلاعات و نظرات شخصی خود را در آن به اشتراک بگذارند.

سایت‌های شخصی مانند صفحات شخصی اینستاگرام هستند که افراد در آن می‌توانند در رابطه با بیوگرافی خود آزادانه صحبت کنند. اما تفاوتی که میان این دو مورد وجود دارد این است که یک سایت قابلیت طراحی داشته و هر فردی می‌تواند متناسب با سلیقه خود صفحات آن را تغییر دهد. یکی از سوالات رایجی که در این مورد ایجاد می‌شود، این است که اصلا چرا باید اقدام به طراحی سایت شخصی کنیم؟

گاهی اوقات با توجه به نوع فعالیت، کاربران تمایل دارند تا اطلاعات شخصی شما را در اختیار داشته باشند. از همین رو به جای اینکه هر کاربر به طور مجزا در خصوص اطلاعات شخصی شما سوال کند، می‌تواند از لینک سایتی که در اختیار او قرار می‌دهید به این اطلاعات دست پیدا کند. شما با قرار دادن اطلاعات تماس، آدرس، رزومه کاری و بیوگرافی در سایت می‌توانید در زمان خود و دیگر کاربران صرفه جویی کنید. از این طریق هر مخاطب تنها با کلیک کردن روی لینک وارد سایت شده و به اطلاعات مورد نیاز دسترسی پیدا می‌کند.

کاربردهای سایت شخصی

کاربردهای سایت شخصی

تا اینجا با یکی از مهم‌ترین کاربردهای سایت شخصی آشنا شدیم. در واقع این سایت‌ها به شما کمک می‌کنند تا با ارائه یک لینک مربوط به اطلاعات شخصی، کاربران را در جریان امور مربوط به خود قرار دهید. اما علاوه بر این مورد، افراد با اهداف متفاوتی اقدام به طراحی سایت شخصی می‌کنند و می‌توان کاربردهای بسیار بیشتری برای این نوع سایت‌ها نام برد. برای آشنایی بیشتر با کاربردهای سایت شخصی، در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

پورتفولیو (Portfolio)

بسیاری از کاربران مشتاق هستند که در رابطه با زندگی شخصی و حوزه فعالیت افراد مشهور اطلاعاتی کسب کنند. بازیگران در حوزه‌های تئاتر، تلویزیون، سینما، کارگردان ها، نویسندگان، هنرمندان، نقاش ها، موسیقی‌دانان و… هر کدام داستان مربوط به خود را دارند. این افراد می‌توانند با طراحی وبسایت شخصی، اطلاعات و بیوگرافی کامل خود را در دسترس علاقمندان قرار دهند. داشتن سایت شخصی علاوه بر اینکه باعث می‌شود تا کاربران در جریان اتفاقات زندگی و برنامه‌های کاری این افراد قرار بگیرند، به افزایش شهرت آن‌ها کمک کرده و همچنین نوعی تبلیغات آنلاین به شمار می‌رود.

انتشار انواع مقالات و ترجمه

این روزها افراد زیادی را می‌توان مشاهده کرد که تمایل دارند، بر اساس دانش و مهارت‌هایی که کسب کرده اند، به طور مستقل فعالیت کرده و مشتریان خود را داشته باشند. اگر در زمینه ترجمه مقالات فعالیت می‌کنید، طراحی سایت شخصی می‌تواند به دیده شدن شما بسیار کمک کند. با قرار دادن نمونه کارهای موفق خود می‌توانید مشتریان زیادی را جذب کرده و پروژه‌های کاری متعددی دریافت کنید. این موضوع علاوه بر شناخته شدن شما، باعث سودآوری و درآمدزایی نیز می‌شود.

آموزش از طریق وبسایت شخصی

بسیاری از سایت‌های شخصی در حوزه آموزش فعالیت می‌کنند. این سایت‌ها بستری بسیار مناسب برای ارائه انواع آموزش به کاربران هستند. از جمله موضوعات جذاب و پرطرفداری که در این مورد می‌توان به آن‌ها اشاره کرد عبارتند از: آموزش آشپزی، آموزش موسیقی، آموزش زبان، آموزش طراحی سایت، آموزش نقاشی و موارد بسیار دیگر. اگر در یک یا چند مهارت به تسلط و توانایی کامل رسیده اید، می‌توانید با راه اندازی و طراحی سایت شخصی و ارائه آموزش‌ها به صورت رایگان و پولی، شیوه کار خود را به کاربران معرفی کرده و از این طریق درآمدزایی کنید.

وبلاگ شخصی

یکی از کاربردهای رایج طراحی سایت شخصی، صحبت از زندگی روزمره، عقاید و نظرات شخصی، سفرها، تجربه‌های زندگی و اتفاقاتی است که در حوزه کاری برای شما رقم می‌خورد. شما می‌توانید یک وبلاگ با نام شخصی خود راه اندازی کرده و در آن از هر چیزی که تمایل دارید و برای کاربران هم جذاب است صحبت کنید. وبسایت‌های شخصی این امکان را نیز فراهم می‌کنند تا با کاربران تبادل نظر داشته و اطلاعات و نظرات خود را با هم در میان بگذارید.

ویژگی‌های سایت شخصی

ویژگی‌های سایت شخصی

از مهم‌ترین ویژگی‌هایی یک وبسایت شخصی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهم‌ترین منوهای سایت شخصی عبارتند از: بیوگرافی کامل، اطلاعات تماس و راه‌های ارتباطی، خدمات سایت، بخش مقالات یا آموزش
  • از قالب‌های ساده در این سایت استفاده می‌شود تا کاربران بتوانند به راحتی به قسمت‌های مورد نظر خود دسترسی داشته باشند و سعی کنید سایت خود را خیلی شلوغ نکنید تا کاربر گیچ نشود و بتواند خیلی زود به چیزی که می خواد دسترسی داشته باشد.
  • تصاویر و رنگ‌های انتخاب شده در این نوع سایت بایستی با موضوع آن کاملا هماهنگی داشته باشند. همچنین تناژهای رنگی نباید بسیار پر رنگ یا خیلی بی‌روح و کم رنگ باشند.
  • در صورتی که در شبکه‌های اجتماعی نیز فعالیت می‌کنید، بهتر است آدرس آن‌ها را در سایت و در معرض دید کاربران قرار دهید.
  • بخشی را به درج نظرات، بازخوردها و دیدگاه‌های کابران اختصاص دهید. این کار نه تنها می‌تواند به رفع مشکل کاربران کمک کند، بلکه تبادل نظر با کاربران و در کل نظر دادن کاربر در سایت می‌تواند برای سئوی سایت خیلی مفید باشد. این بحث از نظر گوگل خیلی اهمیت دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *