طراحی سایت خدماتی

طراحی سایت خدماتی

در کسب و کارهای امروزی، مشاغل به حوزه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند و هر کدام به شیوه خاص خود در تعامل با مشتریان هستند. اصولا شرکت‌هایی که نوعی خدمت خاص به مخاطبان خود ارائه می‌کنند، در گروه شرکت‌های خدماتی قرار می‌گیرند. این شرکت‌ها برای خدمات‌رسانی بهتر اقدام به طراحی و راه اندازی سایت‌های بخصوصی می‌کنند که به آن‌ها سایت خدماتی می‌گویند. اما این سایت‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟ در این مطلب قصد داریم در خصوص طراحی سایت خدماتی و نکات مربوط به آن صحبت کنیم.

شرکت‌های خدماتی، مجموعه‌هایی هستند که در حوزه‌های مختلف آموزشی، سرمایه گذاری، مشاوره‌ای و… فعالیت می‌کنند و از این طریق دانش خود را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهند. این شرکت‌ها به جهت خدمات‌رسانی بهتر، اقدام به طراحی سایت خدماتی کرده و از این طریق بستری را فراهم می‌کنند تا کاربران در هر نقطه از کشور به این خدمات دسترسی داشته باشند.

قالب سایت خدماتی

سایت‌های خدماتی از نظر موضوع کاری می‌توانند تنوع بسیار زیادی داشته باشند که در ابتدا به چند نمونه از آن‌ها اشاره شد. سایت‌های درمانی، پزشکی، نظافت منزل، روانشناسی، برنامه‌نویسی و… نمونه‌های مختلفی از این سایت‌ها هستند که مخاطبان مخصوص به خود را دارند. هر کدام از این سایت‌ها نیز به شیوه خاص خود طراحی و ساخته می‌شوند. خدمات‌رسانی آنلاین از طریق سایت‌های خدماتی می‌تواند مزایای زیادی هم برای مدیران سایت و هم برای کاربران داشته باشد که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

مزایای طراحی سایت خدماتی

داشتن یک سایت خدماتی که بتوان از طریق آن، فایل‌های آموزشی و خدماتی خود را به کاربران ارائه کرد، می‌تواند امتیازات زیادی را به همراه داشته باشد. از مهم‌ترین مزایای طراحی سایت خدماتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صرفه جویی در هزینه‌ها: شما با راه اندازی و طراحی سایت خدماتی می‌توانید در بسیاری از هزینه‌های تبلیغات و بازاریابی صرفه جویی کنید. در واقع تنها شروع کار است که نیاز به یک سرمایه کلی خواهد داشت و بعد از آن، هزینه تبلیغات شما به مراتب کاهش پیدا می‌کند.
  • گستردگی سطح خدمات‌رسانی: با طراحی سایت خدماتی، می‌توانید خدمات خود را در سطوح بزرگ‌تر و وسیع‌تری به کاربران ارائه کنید. این موضوع باعث می‌شود تا مخاطبان شما به مرور زمان بیشتر شده و در نتیجه به سودآوری قابل ملاحظه‌ای دست پیدا خواهید کرد.
  • افزایش اعتبار و شهرت برند شما در میان کاربران از دیگر مزایای داشتن یک سایت خدماتی است. با طراحی سایت خدماتی شما می‌توانید در زمینه برندینگ قدرتمندتر عمل کرده و مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب کنید.
  • خدمات‌رسانی آسان‌تر: خب قطعا ارائه خدمات به صورت آنلاین، دردسرهای خرید حضوری را نخواهد داشت. مشتریان می‌توانند در هر نقطه از کشور، تنها با پرداخت اینترنتی، خدمات موردنیاز خود را به سادگی دریافت کنند و این موضوع باعث صرفه جویی در زمان شما و مشتریان خواهد شد.
  • پشتیبانی ۲۴ساعته و آنلاین: یکی از مواردی که می‌تواند باعث جلب اعتماد مخاطبان نسبت به یک شرکت خدماتی شود، پشتیبانی آنلاین آن است. با طراحی سایت خدماتی و مدیریت صحیح آن، می‌توانید به سوالات و ابهامات مشتریان در هر لحظه از شبانه روز پاسخ داده و رضایت خاطر آن‌ها را جلب کنید.

مهم‌ترین امکانات سایت خدماتی

یک سایت خدماتی برای اینکه بتواند به طوری شایسته و صحیح به مشتریان خود خدمات‌رسانی کند، به امکانات بخصوصی نیاز خواهد داشت. اگر قصد طراحی سایت خدماتی دارید، بهتر است پیش از هر اقدامی جزئیات مربوط به کار را ثبت کرده و آن‌ها را به طور مجزا مورد بررسی قرار دهید. از مهم‌ترین امکانات یک سایت خدماتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • منوی مخصوص خدمات: شرکت‌های خدماتی در زمینه‌های مختلفی مشغول به فعالیت هستند. از این رو لازم است هر شرکت، خدمات مورد نظر خود را در منوهای از قبل مشخص شده در اختیار کاربران قرار دهد. این منوها می‌توانند شامل برخی زیرمنوهای دیگر باشند. هر چه طبقه‌بندی کردن خدمات دقیق‌تر و با جزئیات بیشتری انجام شود، کاربران دسترسی بهتری به مطالب موردنیاز خود خواهند داشت.
  • بخش سفارش آنلاین خدمات: از مهم‌ترین بخش‌های سایت خدماتی، قسمت سفارش آنلاین است که از طریق آن، مشتریان سفارشات خود را ثبت و دریافت می‌کنند.
  • بخش نظرات مشتریان که می‌تواند در تصمیم گیری کاربران جدید نقش مهمی داشته باشد.
  • صفحه ارتباط با ما که شامل اطلاعات دقیق تماس با شرکت خدماتی است و کاربران می‌توانند از این طریق با نمایندگان مجموعه ارتباط برقرار کنند.
  • صفحه درباره ما که شامل اطلاعات صحیح و دقیق در خصوص سال فعالیت شرکت، زمینه کاری و نوع خدمات آن است.
  • چت آنلاین یکی از مهم‌ترین امکاناتی است که این روزها تقریبا تمامی سایت‌های خدماتی به آن مجهز هستند و کاربران می‌توانند در ابتدای ورود خود به سایت از طریق آن پاسخ سوالات خود را دریافت کرده و با مسئولین مربوطه در ارتباط باشند.

ویژگی‌های سایت خدماتی

اگر قصد طراحی سایت خدماتی دارید، بهتر است بدانید که برای موفقیت در این مورد، نیاز دارید تا با ویژگی‌های مهم سایت خدماتی آشنا باشید. در نظر داشتن این موارد و رعایت آن‌ها در حین کار تاثیر زیادی در افزایش بازدید سایت و خدمات‌رسانی بهتر به مشتریان خواهد داشت. این ویژگی‌ها به شرح زیر هستند:

  • رابط کاربری مناسب: هر چه روی رابط کاربری سایت بیشتر تمرکز کرده و وقت بگذارید، قطعا در زمینه جلب رضایت مشتریان موفق‌تر خواهید بود. رابط کاربری مناسب یعنی محتوا، تصاویر، گرافیک، ویدئوها، مطالب و در کل خدمات ارائه شده در سایت برای کاربران قابل فهم و درک باشند و آن‌ها بتوانند ارتباط خوبی با سایت شما برقرار کنند.
  • تجربه کاربری مناسب: سایت شما می‌بایست از نظر سرعت لود شدن صفحات، باز شدن منوها و زیرمنوها و مواردی از این دست، در وضعیت قابل قبولی قرار داشته باشد تا کاربران بتوانند تجربه خوبی از کار با سایت شما کسب کنند.
  • طبقه‌بندی خدمات و در دسترسی بودن آن‌ها: هرچه دسته‌بندی کردن خدمات شما اصولی‌تر انجام شده باشد، کاربران زودتر به هدف خود خواهند رسید و این موجب افزایش رضایت آن‌ها خواهد شد.
  • بهینه‌سازی سایت خدماتی: بدون بهینه‌سازی سایت، هیچ کدام از مواردی که تاکنون به آن‌ها اشاره کردیم نمی‌توانند موجب موفقیت شما شوند. سایت شما می‌بایست کاملا با اصول و تکنیک‌های سئو هماهنگ بوده و به طور مداوم بروزرسانی شود تا موتور جستجوی گوگل بتواند محتوا و خدمات ناب شما را در معرض دید کاربران قرار دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *