طراحی سایت خبری

طراحی سایت خبری

در میان انواع سایت طراحی شده، یکی از محبوب‌ترین وب سایت‌ها، سایت خبری است که بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است. این وب سایت‌ها به دلیل محتواهای به روز و جذابی که می‌گذارند، کاربران زیادی را به سمت خود جذب می‌کنند. سایت‌های خبری در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند و هدف مشترک همه آن‌ها اطلاع‌رسانی کردن به کاربران در حوزه‌های مختلف هنری، اجتماعی، ورزشی و… است. در این مطلب تصمیم داریم در خصوص طراحی سایت خبری و جزئیات مربوط به آن صحبت کرده و شما را کمی بیشتر با این نوع سایت‌ها آشنا کنیم.

پیش از اینکه تکنولوژی تا این حد پیشرفت کند، عمده روش‌های خبررسانی به مردم از طریق روزنامه‌ها و مجلات خبری بود که البته این روش‌ها در زمان خود طرفداران بسیار زیادی داشتند. اما رفته رفته با گذشت زمان، تکنولوژی و فناوری اطلاعات در زندگی مردم تحولات زیادی ایجاد کردند. به این شکل، روش‌های خبررسانی به مردم نیز دستخوش تغییراتی شدند. به گونه‌ای که سایت‌های خبری جایگزین روزنامه‌ها و مجلات شده و افراد امروزه برای اطلاع از آخرین اخبار روز دنیا به این سایت‌ها مراجعه می‌کنند.

طراحی سایت خبری چگونه است

این سایت‌ها مزایای زیادی را به همراه دارند که مهم‌ترین آن، بروزرسانی‌های مرتب اخبار است. یعنی افراد در هر لحظه از زمان می‌توانند از کوچک‌ترین اتفاقات دنیا مطلع شوند و این در جای خود، نکته مهم و ارزشمندی است. سایت‌های خبری می‌توانند در زمینه‌های مختلفی فعالیت کنند. از جمله جذاب‌ترین و پرطرفدارترین این سایت‌ها می‌توان به سایت‌های حوادث، سایت‌های ورزشی، سایت‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، هنری و… اشاره کرد. افرادی که همیشه به نوعی به اخبار روز جهان اشتیاق نشان می‌دهند، بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین کاربران این سایت‌ها هستند. آن‌ها می‌توانند از طریق همین سایت‌ها، اطالاعات مفید زیادی کسب کرده و در جهت پیشرفت کار و زندگی خود از آن‌ها بهره‌ ببرند.

ویژگی‌های یک سایت خبری خوب

سایت‌های خبری انواع گوناگونی داشته و هر کدام برای موفقیت در زمینه کاری خود به یک سری امکانات احتیاج دارند. برای اینکه یک سایت خبری بتواند نیاز کاربران خود را به درستی رفع کرده و بهترین و جدیدترین اخبار را در اختیار آن‌ها قرار دهد، می‌بایست دارای ویژگی‌های خاصی باشد که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • تیم‌های پشتیبانی که در یک سایت خبری فعالیت می‌کنند، می‌بایست به صورت ۲۴ساعته در دسترس باشند تا در صورت نیاز، آپدیت‌های لازم را روی اخبار سایت اعمال کرده و جدیدترین خبرها را در اختیار کاربران قرار دهند.
  • داشتن خبرنامه در یک سایت خبری از ملزومات است.
  • استفاده از مناسب‌ترین و جذاب‌ترین قالب‌ها در سایت که بتوان تمامی اخبار را از طریق آن به خوبی پوشش داد.
  • طبقه‌بندی کردن اصولی اخبار با توجه به میزان اهمیت آن‌ها
  • سرعت بالای سایت خبری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که می‌تواند کاربران را به آن جذب کند. در صورتی که لود شدن هر صفحه از سایت مدت زمانی بیشتر از ۳ ثانیه از کاربر بگیرد، احتمالا فرد از ادامه فعالیت در سایت منصرف خواهد شد.
  • نحوه نوشتن اخبار و اطلاع‌رسانی می‌بایست بسیار جذاب و گیرا باشد تا مخاطب برای ادامه خواندن اخبار مشتاق باشد.
  • یک سایت خبری می‌بایست قابلیت اتصال به شبکه‌های اجتماعی را داشته باشد.
  • آرشیو طراحی شده برای سایت خبری می‌بایست مرتب و منظم باشد تا کاربران بتوانند در هر لحظه از زمان به اخبار دلخواه خود دسترسی داشته باشند.
  • برخورداری از بخش اعلانات تا مخاطبان به سرعت در جریان آخرین اخبار روز قرار بگیرند.

بهترین روش برای طراحی سایت خبری

برای طراحی سایت خبری می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد. لزوما نمی‌توان گفت یک روش نسبت به دیگر روش‌ها برتری خاصی دارد. اما با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، برای طراحی سایت خبری، استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس می‌تواند گزینه مناسبی باشد. از آن جایی که سیستم مدیریت محتوای وردپرس از نظر کاربری بسیار آسان‌تر و راحت‌تر است، می‌توان به سادگی سایت خبری را به کمک آن طراحی و راه اندازی کرد.

مدیریت چنین سایت‌های با این روش کمی دشواری کار را از بین می‌برد. همچنین احتمالا مطلع هستید که سایت‌های وردپرسی نمونه‌ای از سایت‌های متن باز هستند که قابلیت بروزرسانی مرتب دارند. این یک مزیت برای سایت‌های خبری به شمار می‌رود. چرا که این سایت‌ها می‌بایست در هر لحظه از زمان اخبار خود را بروزرسانی کنند و چه چیزی بهتر از اینکه برای طراحی آن‌ها از سیستم مدیریت محتوای وردپرسی استفاده کنیم.

نکات مهم در خرید طراحی سایت خبری

اگر قصد طراحی سایت خبری دارید، بهتر است بدانید که برای راه‌اندازی این سایت‌ها نیاز به یک سری مقدمات خواهید داشت. در واقع زمانی سایت شما می‌تواند در میان رقبا به خوبی دیده شود که به نکات زیر دقت داشته باشید:

  • حتما از قالب‌های مناسب و استاندارد برای سایت خود استفاده کنید. دقت کنید که قالب کاملا با نوع اخبار و محتوای سایت همخوانی داشته باشد تا کاربران بعد از ورود به سایت به سرعت از موضوعات پرداخته شده در سایت مطلع شوند.
  • از آن‌جایی که مردم تمایل به شنیدن اخبار صحیح و دقیق دارند، نسبت به محتواهای ارائه شده در سایت حساسیت زیادی داشته باشید و تنها بعد از اطمینان از صحت اخبار، آن‌ها را در سایت منتشر کنید.
  • سعی کنید المان‌ها و محتواهای موجود در سایت را به شیوه‌ای جذاب و گیرا چیدمان کنید تا جلوه بصری سایت نیز از نظر کاربران قابل قبول واقع شود.
  • از تصاویر و ویدئوهای مرتبط و جذاب برای هر خبر استفاده کنید تا کاربر درک بهتری از موضوع داشته باشد و ارتباط بهتری با سایت شما برقرار کند.

هزینه طراحی سایت خبری

دقت داشته باشید، در صورتی که سایت شما از نظر اصول مشاوره سئو بهینه‌سازی نشده باشد، تمامی نکاتی که تاکنون به آن‌ها اشاره شد، تاثیر چندانی در افزایش بازدید از سایت شما نخواهند داشت. هرچقدر هم که محتوای جذاب، بروز و مفیدی به کاربران ارائه کنید، تا زمانی که تکنیک‌های سئو را در سایت پیاده‌سازی نکنید، نمی‌توانید بازدید چندانی دریافت کنید.

پس مهم‌ترین اصل در افزایش نرخ تعامل و نرخ ترافیک سایت، استفاده از کلمات کلیدی مناسب، محتوای اصولی و درست، بک لینک‌های داخلی و خارجی، ساختارمند کردن سایت و… است. از این طریق موتور جستجوی گوگل با موضوع کاری سایت شما ارتباط برقرار کرده و محتوای آن را بهتر درک می‌کند. به این شکل رتبه سایت بهبود خواهد یافت و افراد بیشتری با سایت شما آشنا خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *