طراحی سایت تخصصی

طراحی سایت تخصصی و اختصاصی

طراحی سایت تخصصی توسط یک تیم خبره و کارشناس انجام می‌گیرد که به شکل حرفه‌ای در زمینه طراحی نرم‌افزار و سایت‌های مختلف همکاری دارند. وبسایت تخصصی همانطور که از نامش پیداست، برای اهدافی مشخص و طبق نیازهای مشتریان طراحی می‌شود. بر همین اساس عمدتا برای طراحی سایت تخصصی از قالب‌های آماده رایج استفاده نمی‌شود. بلکه صفر تا صد آن برنامه نویسی شده و به مرحله اجرا در می‌آید. به این ترتیب کارشناسان برای رسیدن ایده آل مشتری، تحقیقاتی در زمینه کسب و کار مد نظر و چند و چون فعالیت سایت، انجام می‌دهند. پس از رسیدن به یک جمع بندی قابل قبول، برنامه نویسی تخصصی آغاز می‌گردد. ما در این نوشتار قصد داریم توضیحاتی پیرامون طراحی سایت تخصصی ارائه دهیم. تا انتهای این نوشتار با ما همراه باشید.

طراحی سایت تخصصی چگونه انجام می‌شود؟

یکی از اهداف طراحی سایت تخصصی، نزدیک‌تر کردن طرح قالب سایت به ایده آل کارفرما است. به طور معمول در برای طراحی سایت از قالب‌های آماده و از پیش ساخته استفاده می‌شود. برای طراحی سایت تخصصی عموما از این قالب‌ها استفاده نمی‌کنند. زیرا برخی از درخواست‌هایی که قرار است روی سایت اجرا شود، نیازمند برنامه نویسی پایه‌ای است. در حالی که قالب‌های از پیش ساخته دارای محدودیت‌هایی بوده و دسترسی زیادی را فراهم نمی‌کنند. در طراحی تخصصی سایت، اصطلاحا دست برنامه‌نویس باز است و امکان ایجاد هر گونه تغییر و پیاده‌سازی ایده را خواهد داشت. مدیریت سایت‌های تخصصی نیز پیچیدگی ندارد و به علت برخورداری از انعطاف بالا، کارفرما به راحتی آن را سازماندهی خواهد کرد.

به همین منظور، در ابتدا لازم است کارفرما هر آنچه را که سایت خود انتظار دارد به برنامه‌نویس ارائه دهد. پس از مشخص شدن تمام ابعاد سایت، تیم برنامه نویسی مشورت‌های لازم را انجام داده و پس از پژوهش‌های فراوان، طراحی قالب سایت را شروع می‌کند. طرح اولیه قالب به کارفرما ارائه می‌شود و مجددا تغییرات لازم بر اساس نظر و ایده کارفرما مورد بررسی قرار می‌گیرد. برنامه‌نویس در هر مرحله مطابق میل کارفرما تغییرات لازم را به اجرا در می‌آورد. تا زمانی که قالب مورد تایید کارفرما قرار گیرد.

پس از آن نوبت به تولید محتوا در سایت می‌رسد. بر اساس زمینه فعالیت سایت، محتواهای درخور و با کیفیت آماده شده و در سایت بارگذاری می‌گردد. در نهایت بخش کنترل کیفیت از بی‌نقص بودن سایت تخصصی اطمینان حاصل کرده، و سرانجام سایت آپلود می‌شود.

در ادامه مراحل طراحی سایت تخصصی را به صورت خلاصه بیان خواهیم کرد:

  1.   آشنایی کامل به نیاز کارفرما و مشخص کردن هدف اصلی
  2.   طرح ریزی ابتدایی قالب سایت تخصصی و ارائه آن به مشتری
  3.   بررسی طرح ابتدایی توسط کارفرما و ذکر نکات مهم اجرایی
  4.   طراحی ساختار و وارد کردن محتوای سایت پس از تایید ابتدایی کارفرما
  5.   نوشتن برنامه برای صفحات فعال و کنترل نهایی
  6.   سرانجام راه اندازی سایت و تحویل پروژه به کارفرما

مزایای وب سایت تخصصی

سایت‌های تخصصی در جذب کاربر بهتر عمل می‌کنند. هنگامی که شما سایتی مطابق به ایده آل‌های خود بسازید، بی‌شک بخش‌های ویژه و متمایزی با سایر رقبا خواهید داشت. همین امر سبب ایجاد برتری میان سایت‌های رقبا می‌شود. به این شیوه اعتبار سایت در میان کاربران افزایش می‌یابد و طراحی سایت تخصصی مخاطب سایت شما را افزایش خواهد داد. وبسایت تخصصی نشان دهنده ایده و خلاقیت نو است و خود ارتقای دهنده نام تجاری یا برند شما در میان همکاران خواهد شد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی سایت‌های تخصصی، امنیت بسیار بالای آن‌ها نسبت به سایر سایت‌ها است. در سایت‌های تخصصی بخش‌هایی مانند سیستم عامل، نرم‌افزار، سرور، شبکه و… از امنیت بالایی برخوردار هستند و احتمال هک کردن آن‌ها پایین است.

سرعت بهینه سایت مزیت محسوب می‌شود و حتی در کسب رتبه گوگل تاثیرگذار است. سایتی را تصور کنید که کاربران زیادی وارد آن می‌شوند، اما سرعت پایین سایت از آپلود شدن آن در مدت زمان کوتاه جلوگیری می‌کند. در نهایت کاربر پس از چند ثانیه تحمل، از سایت خارج می‌شود. بازدید پایین سایت به معنای کاهش رتبه در میان رقبا خواهد بود. در سایت‌های تخصصی در صورت افزایش حضور کاربر، عملکرد سایت دچار اختلال نشده و کارایی آن کم نمی‌شود. در قالب‌های پیش ساخته افزودن امکانات به سایت محدودیت‌هایی دارد. اما در سایت تخصصی هر ویژگی که کارفرما درخواست کند قابل اجرا است. وبسایت‌های تخصصی به طرح مد نظر کارفرما نزدیک‌تر بوده و می‌توان گفت مطابق با آنچه نیاز داشته باشد اجرا می‌گردد.

معایب طراحی سایت اختصاصی

سایت‌های اختصاصی توسط تیم کارشناس و با تجربه ساخته می‌شود و به دلیل زمان گیر بودن، اجرای آن هزینه بیشتری نسبت به سایر پلتفرم‌ها دارد.

همانطور که گفته شد یکی از معایب طراحی سایت تخصصی، صرف وقت و زمان زیاد است. مراحلی که در مورد اجرای سایت تخصصی ذکر شد در مدت زمان کوتاه قابل انجام نیست.

در قالب‌های از پیش ساخته افزونه‌های مشخصی وجود دارد که با هزینه‌ای معقول در قابل اجرا می‌شود. اما در مورد سایت‌های تخصصی هر امکانات و افزونه‌ای تخصصی بوده و نیازمند صرف هزینه‌های زیادی است.

طراحی سایت تخصصی با ASP.NET۱۱

طراحی سایت تخصصی با ASP.NET

برای طراحی سایت‌های تخصصی معمولا از ASP.NET و الگوی MVC استفاده می‌کنند. این دو تکنولوژی امکانات زیادی داشته و و جایگزین خوبی برای جوملا و وردپرس به حساب می‌آیند. اما به دلیل قیمت بالایی که دارند تعداد کمتری از سایت‌ها از این تکنولوژی بهره‌مند می‌باشند. ASP.NET برخلاف جوملا و وردپرس Open Source نیست و نمی‌توان از خدمات آن به صورت رایگان استفاده کرد. البته این امر مزیت‌های متعددی را برای سایت‌های اختصاصی به وجود می‌آورد. Open Source دلیلی بر امنیت فوق العاده بالای سایت‌های اختصاصی است. به کاربردن ASP.NE نیازمند افرادی با مهارت و تخصص بالاست. این افراد دانش ویژه داشته و به زبان C# که پیچیدگی زیادی دارد تسلط بالایی دارند. به همین دلیل هزینه‌ای که باید به عنوان دستمزد طراحی پرداخته شود بالاست. در این نوع طراحی قالب و گرافیک نیز خاص سایت مشتری طراحی می گردد.

سایت‌هایی تخصصی که با تکنولوژی ASP.NET طراحی می‌شوند، تنها بر ویندوز سرور مایکروسافت بارگذاری شده و این امر نیز هزینه‌هایی را به دنبال دارد. لازم به ذکر است که ویندوزهای سروری نسبت به انواع دیگر امنیت بیشتری برای سایت ایجاد می‌کنند و قدرت بیشتری دارند. به علاوه شرکت مایکروسافت ضمانت حفظ امنیت را برای این سایت‌ها عهده‌دار می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *