تکنیک های سئو سیاه

تکنیک های سئو سیاه

سئو سیاه (Black Hat Seo) یک اصطلاح رایج در بین کارشناسان سئو است. سئو سیاه به معنی به کار بردن روش‌هایی برای فریب دادن موتورهای جستجو است. این روش ممکن است به صورت موقتی تاثیر مثبتی روی پیشرفت سایت شما داشته باشد اما احتمال اینکه ربات‌های گوگل متوجه شوند که شما از این روش استفاده کرده‌اید و باعث افت رتبه و یا حتی پنالتی شدن سایت شما شود زیاد است. برای اینکه با این روش‌ها آشنا شوید و ناآگاهانه دچار دردسر نشوید از یک مشاور سئو کمک بگیرید. در ادامه تکنیک‌ های سئو سیاه را در این مقاله از سایت سرپ لنسر برای شما آورده ایم.

معرفی تکنیک های سئو سیاه

در ادامه به معرفی تکنیک های سئو سیاه می‌پردازیم. سعی کنید از این انجام این روش‌های خودداری کنید. شاید روش‌های سئو سیاه گاهی مواقع خیلی زود جواب دهد اما اگر گوگل متوجه آن شود امکان اینکه به دردسر بیوفتید و سایت شما پنالتی شود وجود دارد.

introduction-of-black-seo-techniques

محتوای کپی در سایت قرار ندهید

محتوای با کیفیت و مناسب از مهمترین ارکان سئو است. وجود محتوای کپی و تکراری چه کم و چه زیاد توسط موتورهای جستجو تشخیص داده می‌شود و راه را برای رسیدن به رتبه‌های بالای گوگل دشوار می‌کند. همچنین در صورتی که گوگل محتوای تکراری را تشخیص دهد امکان اینکه سایت را جریمه کند بسیار بالا است و این جریمه برای محتوای تکراری بسیار سنگین است.

تولید محتوای اتوماتیک را فراموش کنید.

سایت‌های مختلفی هستند که بدون رعایت دستور زبان فارسی و صرفا با قرار دادن کلمات در کنار هم و به کار بردن کلمات کلیدی در متن به تولید محتوا می‌‌پردازند. اینگونه تولید محتوا هیچ گونه ارزش افزوده ای برای مخاطبان ندارد و بنابراین در گوگل رتبه‌ای نخواهید گرفت.

علاوه بر متوای تولید شده توسط این سایت‌ها، ترجمه محتوا با کمک ترجمه گر گوگل بدون ویرایش آن، جمع آوری محتوا با کمک RSS دیگر سایت‌ها نیز به همان میزان برای سایت شما مخرب هستند.

از پنهان کردن لینک در صفحات سایت خودداری کنید

یکی دیگر از رو‌ش‌های مخرب سئو سیاه پنهان کردن لینک‌های نامرتبط از دید کاربران در صفحات سایت است. این کار ممکن است با همرنگ کردن لینک با پس زمینه سایت، کوچک کردن فونت، قرار دادن لینک در تصاویر سایت و این قبیل موارد باشد. شاید با این کار کاربران لینک‌ها را نبینند ولی از دید گوگل پنهان نمی‌ماند و به سرعت آن را تشخیص می‌دهد و سایت متخلف را جریمه خواهد کرد.

کلمه کلیدی را بیش از حد در محتوا استفاده نکنید.

یکی از مرسوم‌ترین و قدمیتی‌ترین تکنیک های سئو سیاه کلاکینگ است. این روش که به آن کیورد استافینگ (keyword stuffing) می‌گویند یکی از روش‌های مخرب برای سایت شما است. در گذشته از این روش استفاده می‌شد و روشی بود که روی بهبود رتبه سایت اثر مثبت داشت. اما بعد از گذشت مدتی و با آپدیت شدن الکوریتم‌های گوگل این روش به طور کامل منسوخ شد.

استفاده از تکنیک کلاکینگ (Cloaking) ممنوع!

این روش مختص کلاهبرداران است و گوگل به شدت با آن برخورد خواهد کرد. در این روش در واقع دو صفحه در سایت ایجاد می‌شود یک صفحه که به کاربر نمایش داده می‌شود و حاوی یک محتوایی است. صفحه دیگر که حاوی یک محتوای دیگر است  و مختص نمایش به ربات‌‌های گوگل است.

 برای این کار یک سری کد‌های خاص در سایت قرار می‌گیرد و این باعث می‌شود که سایت توانایی تشخیص ‌IP ربات‌ها را داشته باشد و صفحه مخصوص ربات‌ها را نشان دهد و از طرفی به کاربران صفحه تبلیغاتی را نشان می‌دهد.

do-not-post-duplicate-content-on-the-site

به کاربران خود دروغ نگویید!

شاید گاهی برای شما پیش آمده باشد که در اینترنت عنوان جذابی ببینید و وقتی کلیک می‌کنید محتوایی که می‌خوانید هیچ ربطی با عنوان مقاله نداشته باشد. این روش را Clickbait می‌گویند. با این کار کاربران سایت به شما بی اعتماد می‌شوند و به سرعت از سایت شما خارج خواهند شد. بنابراین با این کارBounce rate  یا نرخ پرش سایت شما بالا می‌رود و همین موضوع باعث افت رتبه سایت خواهد شد.

با تغییر محتوا یک صفحه کاربران خود را گول زنید!

یک روش در سئو سیاه است که وقتی یک صفحه به رتبه‌های بالای گوگل می‌رسد، محتوای صفحه تغییر می‌کند و محتوای دیگری در آن صفحه قرار می‎‌‌گیرد. برای مثال فکر کنید این‌ مقاله از سرپ لنسر به رتبه‌های بالای گوگل برسد و بعد از مدتی یک محتوایی که مثلا مربوط به فروش دوره در زمینه آموزش سئو هست به جای این مقاله قرار بگیرد. این مورد سریعا توسط گوگل شناسایی و جریمه می‌شود.

از ساختن بک لینک‌های اسپم و غیر طبیعی به شدت پرهیز کنید.

یکی از بخش‌های مهم و تاثیر گذار بر بهبود رتبه سایت، تاثیر لینک سازی خارجی است. اما در استفاده از این تکنیک سئو سیاه باید اصول لینک سازی خارجی و رپورتاژ آگهی را به خوبی رعایت کنید.

همچنین استفاده از مزرعه لینک (Link farm) برای لینک سازی خارجی کار بسیار خطرناکی است و می‌تواند برای سایت شما بسیار مخرب باشد. بنابراین یا در لینک سازی خارجی دقت کنید که اصول لینک سازی را به خوبی رعایت کنید و یا اینکه کلا از انجام این مرحله صرفه نظر کنید. یک سایت با محتوای خوب حتی بدون بک لینک هم می‌تواند به رتبه‌های خوبی در گوگل برسد.

از اسکیما‌ها سوء استفاده نکنید.

اسکیماها که باعث ایجاد ریچ اسنپت‌ها می‌شود، داده‌ها ساختار یافته هستند و باعث می‌شوند گوگل درک بهتری از سایت ما داشته باشد. اکر شما با درج اطلاعات اشتباه از این اسکیما‌ها استفاده کنید و فکر کنید می‌توانید گوگل را گول بزنید کاملا در اشتباه هستید.

برای اینکه این قضیه را بهتر درک کنید یک مثال می‌زنیم. مثلا یک صفحه از سایت که مربوط به کتاب نیست را با استفاده از اسکیمای کتاب سعی کنید در صفحه نتایج گوگل متمایز کنید. این کار توسط ربات‌ها گوگل شناخته می‌شود و جریمه می‌شود.

کلام پایانی

مواردی که در بالا گفته شد مواردی هستند که انجام آن‌ها بدون در نظر گرفتن شرایط و رعایت اصول خاصی که دارد، باعث جریمه شدن سایت شما می‌شود. نکته دیگر این است که گوگل از کاربران خود خواسته است تا در صورت مشاهده سایت‌هایی که اسپم می‌کنند آن‌ها را گزارش دهند. بنابراین همیشه در استفاده از تکنیک‌ های سئو سیاه جوانب احتیاط را بسنجید و تا جایی که ممکن است از انجام این روش‌ها خودداری کنید. برای درک و مطالعه بیشتر مقاله سرچ انجین ژورنال ممکن است برایتان جذاب و مفید باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *