seo-consultant-income

درآمد مشاور سئو و متخصص SEO

در این مقاله سرپ لنسر قصد داریم به درآمد مشاور سئو بپردازیم. تخصص سئو یکی از شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ است که با آنلاین شدن مشاغل مختلف، روز به روز نیاز به این تخصص بیشتر می‌شود. در واقع SEO کوتاه شده عبارت Search Engine Optimization است و به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو است که البته در ایران با نام سئو در میان افراد جا افتاده است. با ما همراه باشید تا با مشاور سئو بیشتر آشنا بشید.

همانطور که اشاره کردیم با افزایش استفاده مردم از موتورهای جستجو و اینکه رفته رفته مشاغل مختلف به فکر آنلاین کردن کسب و کار خود می‌افتند، نیاز به این مهارت بیشتر احساس می‌شود. به همین دلیل علاقه مندان به این تخصص با گذراندن دوره‌های مختلف می‌توانند به عنوان کارشناس سئو وارد بازار کار این حوزه شوند و از روش‌های مختلفی مانند کارمندی در شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ، فریلنسری و یا به عنوان مشاور سئو در این زمینه فعالیت کنند.

به چه کسی مشاور سئو گفته می‌شود؟

در تمام مشاغل افرادی صلاحیت این را دارند که به عنوان مشاور فعالیت کنند که در آن زمینه مهارت و تجربه کافی داشته باشند. مشاور سئو نیز فردی است که علاوه بر دانش تخصصی به طور میانگین و به صورت پیوسته حدود ۵ سال در این زمینه تجربه داشته باشد. مشاور سئو باید به طور کلی به تمام مباحث سئو تسلط کافی داشته باشد و بدیهی است که هر چه میزان دانش، تخصص و تجربه در زمینه سئو بیشتر باشد درآمد مشاور سئو نیز بیشتر خواهد بود.

transparent-business-businessperson-seo-consultant-income

 

 

 

حوزه وظایف مشاور سئو چیست؟

مشاور سئو وظیفه دارد به کسب و کارهای مختلف که سایت دارند جهت ارتقا، پیشرفت و بهبود جایگاه سایت و رقابت با سایرین، راهنمایی‌ها و استراتژی‌های صحیح ارائه دهد. در ادامه به طور دقیق تر این موارد را بررسی می‌کنیم.

مشاور سئو باید استراتژی سئو سایت را که شامل پکیجی از شناسایی و تحلیل بازار و رقبا، تحلیل سایت، تحقیق کلمه کلیدی مناسب که برای کسب و کار مورد نظر درآمد زا هستند و طراحی کانسپت مناسب برای صفحات سایت است را ارائه دهد.

مشاور سئو باید به طور کامل بر اصول نگارش محتوا تسلط داشته باشد و با تیم تولید محتوا در ارتباط باشد و راهنمایی‌های لازم برای نگارش یک محتوای مناسب را به آن‌ها اراده دهد.

بدیهی است کارشناسان سئو که اجرای پلن‌های طراحی شده بر اساس استراتژی ارائه شده را بر عهده دارند باید هر چند وقت یک بار جلسه توجیهی با مشاور سئو داشته باشند تا بتوانند سئو داخلی سایت را بهبود ببخشند و به طور دقیق پلن‌های طراحی شده، لینک بیلدینگ طبیعی و سایر مواردی که مربوط به سئو خارجی است را انجام دهند.

همچنین مشاور سئو باید ایراداتی که مربوط به بخش تکنیکال سایت است مانند سرعت سایت را به طور کامل شناسایی کند و به بخش فنی گزارش دهد تا سایت از این نظر نیز بهبود یابد.

ارائه گزارشات منظم از وضعیت سایت، میزان پیشرفت و همه‌ی کارهای صورت گرفته بر روی وبسایت یکی دیگر از خدماتی است که مشاور سئو باید ارائه دهد.

به طور کلی یک مشاور حرفه ای باید با دانش خود مسیر پیش روی سایت را تا رسیدن به رتبه یک گوگل ترسیم کند و تا رسیدن به آن جایگاه گام به گام در کنار بیزینس شما باشد.

seo-consultant-income-businessman-character

در جلسات مشاوره سئو چه سوالاتی پرسیده می‌شود؟

میزان درآمد مشاور سئو به میزان تسلط او در جلسه مشاوره بستگی دارد. به همین دلیل برای آشنایی با آنچه که در جلسات مشاوره می‌گذرد، ما سوالاتی که معمولا کارفرمایان از مشاورین می‌پرسند را در این بخش بررسی می‌کنیم.

  • درخواست بررسی رزومه و نمونه کار موفق و مرتبط با کسب و کار مورد نظر
  • میزان اطلاع مشاور از کسب و کار و حوزه فعالیت سایت مورد نظر چقدر است؟
  • مدت زمان مورد نیاز برای بهبود سایت و رسیدن به رتبه یک گوگل چقدر است؟
  • کلمات کلیدی سودآور برای وبسایت کدام کلمات هستند؟
  • میزان رضایت مشتریان قبلی یکی دیگر از مواردی است که ممکن است از شما سوال شود.

آیا درآمد مشاور سئو می‌تواند از پروژه‌های خارجی و به صورت دلاری باشد؟

یکی از کانال‌های درآمد مشاور سئو می‌تواند از پروژه‌های خارجی باشد. البته از آنجایی که رقابت در وب انگلیسی به راحتی رقابت در وب فارسی نیست پر واضح است که مشاور سئو باید کاملا حرفه ای و متخصص باشد. یکی از سوالات متداول این است که پروژه دلاری را چگونه دریافت کنیم. در ادامه راه‌های گرفتن پروژه خارجی برای کسب درآمد مشاور سئو به صورت دلاری را برای شما ارائه می‌دهیم.

  • راه اندازی و سئو کردن وب‌ سایت شخصی چند زبانه یکی از راه ‌هایی است که می‌توانید از طریق گوگل خود را به کارفرمایان معرفی کنید. همچنین این وب سایت یک نمونه کار خیلی خوب برای شما محسوب می‌شود.
  • در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر و لینکدین فعال باشید و خدمات خود را معرفی کنید. شبکه سازی از طریق این شبکه‌ها به خصوص شبکه اجتماعی لینکدین به شما در گرفتن پروژه‌های مختلف و کسب درآمد دلاری کمک بسیاری می‌کند.
  • یک راه دیگر این است که با جستجو در اینترنت سایت‌هایی که به سئو نیاز دارند را پیدا کنید و با تهیه یک پروپوزال مشکلات سایت را به صاحب سایت ارائه دهید. اگر بتوانید اعتماد کارفرما را جلب کنید احتمال اینکه پروژه را بگیرید بالا است.
  • می‌توانید از سایت‌های فریلنسری کمک بگیرید. بعضی از این سایت‌ها عبارتند از: Freelancer ، SEOClerks ،Skyword360 ، Contentoo این سایت‌ها یک راه ارتباطی عالی بین کارفرمایان و کارشناسان سئو است. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که این سایت‌ها درصدی از مبلغ درآمد مشاور سئو را در قبال معرفی پروژه دریافت می‌کنند.

مشکل واریز وجه مشاور سئو را چگونه حل کنیم؟

یکی از مشکلاتی که متاسفانه به دلیل تحریم‌های سیاسی ایرانیان با آن روبرو هستند این است امکان داشتن حساب بانکی برای آن‌ها فراهم نیست. این موضوع برای افرادی که پروژه‌ خارجی می‌گیرند دردساز می‌شود. اما خوشبختانه برای حل این مشکل نیز راه حلی وجود دارد. بعضی از شرکت‌ها واسطه هستند که می‌توانید از آن‌ها برای تبدیل و در یافت پول خود کمک بگیرد.

حدود درآمد مشاور سئو چقدر است؟

بدیهی است که درآمد مشاور سئو معمولا بر اساس تعداد پروژه‌ها و تعداد جلسات مشاوره‌ای که دارند تعیین می‌شود. تعرفه هزینه دریافتی مشاور سئو معمولا به صورت ساعتی مشخص می‌شود. معمولا مشاورین سئو خدماتی که ارائه می‌دهند را به صورت پکیج‌هایی تعیین می‌کنند. هرچه تعداد کلمات کلیدی که قرار است روی‌ آن کار شود و خدمات قابل ارائه توسط مشاور بیشتر باشد، بهای قابل پرداخت  نیز بیشتر خواهد بود.

کلام پایانی

در پایان ضمن تشکر از شما خواننده گرامی که تا پایان این مقاله همراه ما بودید. امروزه کسب و کارهای مختلف برای بهبود سایت خود نیاز به دریافت راهنمایی از مشاور سئو دارند و به این میزان از درک رسیده اند که هزینه کردن روی سئوی وب سایت در واقع نوعی سرمایه گذاری است. بنابراین در این بازار کار درآمد مشاور سئو به شرطی که در زمینه کار خود تخصص و دانش کافی داشته باشد می‌تواند بسیار مطلوب باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *